اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ضرورت شناخت نسل جوان از شخصیت رسول اکرم

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قره بولاغ تلاش برای شناخت بیشتر از نبی مکرم امت را جزو شعائر اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، امجد آخوند نظری در جریان جلسه افتتاحیه کلاس احکام و فقه در محل مسجد جامع اهل سنت بندرترکمن با اشاره به برکات ماه ربیع الاول گفت: حمد و ثنای نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در دعای پایان نمازها، صلوات ها و در احادیث صحابه رضی الله عنهم به وقت عبادات مناجات دائما و بارها بر زبان مسلمانان جاری می شود. تبیین جایگاه و اندیشه های ایشان نیز برای نسل جوان یک نیاز مهم است، زیرا کودکان دیروز کم کم بزرگ شده و پا به مراحل بالاتر می گذارند، پس همانگونه که بر اساس یک سنت حسنه به فرزندان خردسال خود درباره خدای متعال و رسول گرامی شناخت انتقال می دهیم در مراتب بالاتر نیز می بایست با برگزاری نشست ها و کنگره ها به این مسئله و تکلیف مهم پرداخته و از اطلاعات سطحی گذر نماییم.

آخوند نظری میزان درک جوانان امروز را به دلیل ارتباط شان با شبکه های اجتماعی و دسترسی به مطالب دینی و تحصیلی نسبت به نسل های گذشته بسیار بیشتر خواند و اظهار داشت: تلاش برای شناخت از شخصیت آن حضرت و سنت های ایشان از شعائر اسلامی به حساب می آید، زیرا خدای متعال نبی مکرم را به عنوان یک الگو و اسوه حسنه و سرمشقی برای امت معرفی کرده است، پس یکی از وظایف ما در ضمن پرداختن به نماز، اهمیت به قرآن کریم، اهتمام در ماه رمضان، مطالعه کتب دینی تشریح رسالت نبوی برای علی الخصوص جوانان می باشد و جمله این مسائل جزو واجبات و علامات دین شناخته می شوند.

مدیر حوزه علمیه روستای قره بولاغ با اشاره به دوران زندگی آن حضرت توصیه کرد: سالیانه در فرهنگ های غیر مسلمان برنامه های مختلفی درباره خدمات دانشمندان، چهره های علمی، نویسندگان، نقاشان و مخترعین صاحب نام برگزار می شود تا تغییر نسل ها باعث فراموشی مفاخرشان نشود. ما نیز چنین رسالتی را بر عهده داریم. اطلاعات برخی درباره تاریخ زندگی پیامبر اسلام به صورت کلی می باشد، حال آنکه شناختی چندانی از ازواج مطهرات، فرزندان، سایر اهل بیت و صحابه رضی الله عنهم نداریم.

لذا چنانچه هر یک از پیروان مذاهب اسلامی به فرمایشات امامان و مجهتدین خود عمل کنند مانند این است که شرع و احکام را به طور کامل انجام داده اند. کسی که به توحید ایمان بیاورد به نبوت و معاد هم ایمان خواهد آورد. مومنین واقعی اخلاقی شبیه به پیامبر اسلام دارند. فرمایش آن حضرت است، اخلاق خوب نشان دهنده ایمان محکم و قوی است.

آخوند نظری همچنین عنوان نمود: چیزی که امروز یک ضرورت اساسی شناخته می شود مطالعه احادیث و مفسرین اسلامی می باشد. خوشبختانه به لطف تلاش های انجام شده منابع اکثرا ترجمه مطالب را در خود داشته داشته و مخاطب به راحتی می تواند منظور متون را دریابد. کافی است روزانه و در اوقات فراغت چند سطری از فضائل را مرور کرده و این کار را جزو برنامه های روزانه قرار دهیم. ضمنا علما نیز می توانند این ترتیب حسنه را در گروه های مذهبی و در فضای جمعی انجام دهند. نهایتا همه آن چیزهایی را که برای خود می پسندیم برای سایر مردم هم خوش و مقبول بدانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن