اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ماموستایان اهل سنت کردستان حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند

آوای سنت : جمعی از ماموستایان و علمای دینی اهل سنت کردستان، حملات اسرائیل به فلسطین را محکوم کردند.

روز جمعه بعد از اقامه نماز عصر جمعی از ماموستایان و علمای اهل سنت کردستان و مردم نمازگزار سنندج، در محل صحن مسجد قبا این شهر، جنایات و حملات رژیم اسرائیل به مردم فلسطین را محکوم کردند.

در ابتدای این مراسم امام جمعه مسجد قبا با محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم غاصب در بمباران غزه، گفت: قتل عام مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم کودک کش صهیونیستی چیز تازه ای نیست، مردم بی گناه فلسطین سال های سال است در سرزمین خود مورد ظلم و تجاوز رژیم غاصب قرار دارند.

ماموستا سیداحسن حسینی اظهار کرد: جنایات اخیر اسرائیل علیه مسلمانان فلسطین تنها یک جنگ علیه یک ملت و یک کشور نیست بلکه جنگ با کل امت اسلام و آزادگان جهان است.

وی با تاکید بر اینکه بر تمام امت اسلام واجب است در برابر ظلم به مردم بی گناه فلسطین خاموش ننشینند، افزود: سکوت در برابر این جنایت جایز نیست چرا که خاموش شدن در مقابل این جنایت بشری شرایط را بر مسلمانان بی گناه فلسطین سخت تر خواهد کرد.

امام جماعت مسجد قبای سنندج نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: فلسطین سرزمین منور و قبله اول مسلمانان است که در سال ۱۹۱۷ توسط دولت خبیث انگلیس مورد قیمومیت قرار گرفت و با مکر و حیله زمینه را برای ورود صهیونیست ها در آن فراهم شد و از آن زمان تا کنون این وادی نور در اشغال اشغالگرانی است که بویی از انسانیت نبرده اند.

ماموستا زکریا حسینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ تمام سرزمین فلسطین را اشغال کردند و از آن زمان تا به امروز از هر گونه جنایت بر سر این مردم مظلوم دریغ نکرده اند.

وی از قوم یهود و اهل شرک به عنوان ۲ دشمن اصلی مسلمانان نام برد و یادآور شد: قوم یهود حدود ۷ دهه است که در فلسطین اشغالی بر جان و مال مردم بی گناه و مسلمان می تازد و تمام وجودش آغشته در خون زنان و کودکان و سالخوردگان بی گناهی است که تنها جرمشان ایستادگی پای حق و حقوق واقعی شان است.

مدرس علوم دینی در سنندج نیز در ادامه این مراسم با اشاره به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه و کشتن و مجروح کردن مردم بی گناه، گفت: این جنایت هولناک در هیچ دین و آئینی مورد قبول نیست.

ماموستا رزگار مرادی آمریکا را مسئول اصلی و مستقیم جنایت غزه دانست و اظهار کرد: جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی غزه اوج توحش رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل را نشان داد.

وی با عنوان اینکه سکوت در برابر چنین ظلم و وحشی گری علیه ملت بی گناه فلسطین جایز نیست، افزود: سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر چنین جنایت بزرگ و نسل کشی ظلم بزرگ به جهان بشریت است.

مدرس علوم دینی در سنندج بیان کرد: این روزها قلب همه مسلمانان به ویژه اهل سنت از این جنایت وحشتناک جریحه دار شده و هیچ فرد آزاده ای نمی تواند این صحنه های به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان بی پناه را ببیند و سکوت کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن