اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا امامی : ادامه راه حضرت حسین رض رسالت مهم مسلمانان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مهاباد، ادامه راه امام حسین رضی الله عنه و خاندان نبوت را بزرگترین رسالت مسلیمن جهان دانست.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام امامی با اشاره به این که دیدگاه اهل سنت در به شهادت رساندن نوه پیامبر اکرم یکی از فجیع ترین و بدترین اقدامات روی داده در جهان اسلام، است، گفت: از دیدگاه اهل سنت حضرت امام حسین رضی الله عنه یکی از بزرگترین افراد در دنیا و قیامت است. ایشان به سخاوت و شهامت و دلاوری شهرت داشت و از این رو اهل سنت شهادت ایشان را همواره مورد تقبیح قرار داده است.

ماموستا امامی، امام حسین را مظهر آزادی‌خواهی خواند و افزود: شهادت سبط پیامبر در اوج مظلومیت، دل هر مومنی را به درد می‌آورد و مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت ایشان هیچ مرز و مذهبی نمی‌شناسد. لذا بزرگترین وفاداری به خاندان نبوت و حضرت امام حسینرضی الله عنه به نظر اهل سنت ادامه دادن راه ایشان می باشد.

رسول گرامی صلی الله علیه واله وسلم، امام حسین را ریحانه خود در این دنیا و در آخرت توصیف می کند و حضرت فاطمه سلام الله یکی از بانوانی است که نامش تا همیشه در جهان اسلام ماندگار خواهد بود. حضرت امام حسین فرزند چنین مادری می باشد که در مسیر حق و رسالت پدر بزرگوارش گام برداشته است.

امام جمعه مهاباد، هدف و پیام قیام امام مسلمین را درس زندگی و الگویی برای همه مسلمانان جهان عنوان کرد و یادآور شد: بزرگترین هدف امام حسین رضی الله عنه از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است. ایشان در برابر ظلم سکوت نکرد، زیرا که تربیت یافته مکتب نبی اکرم بود.

فاجعه کربلا و شهادت امام حسین در سایه جهل و نادانی، زخم عمیقی بر بدنه اسلام وارد کرده است.

ماموستا امامی همچنین عنوان کرد: اهل سنت در سرتاسر کره خاکی به بزرگی، شجاعت، دینداری و فضایل امام حسین رضی الله عنه ایمان دارند و ایشان را یکی از بزرگ مردان اسلام در دنیا و جهان باقی می‌شناسند. پیروان اهل سنت لعنت خود را به قاتلان حضرت حسین رضی الله عنه و افراد دخیل در این شهادت و کسانی که از این جنایت خوشنود بودند، فرستاده و آن را محکوم می‌کنند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه ارادت اهل سنت به پیروان آن حضرت صلی الله علیه واله وسلم و خاندان ایشان تکمیل است، خاطر نشان ساخت: خدای متعال در همین دنیا عذاب و عاقبت این جنایت در روز دهم ماه محرم را شامل خال عاملان این مصیبت کرده است. علمای متقدم اهل سنت با تقبیح این فاجعه، واقعه کربلا و جریان تلخ شهادت امام حسین رضی الله عنه و یاران باوفایش را عملی بسیار نفرت انگیز خوانده و آن را شایسته نکوهش و بیزاری همه مسلمانان می دانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن