اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا قادری از پیش‌بینی حضرت رسول‌الله (ص) می گوید

آوای سنت : نمازجمعه این هفته ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ پاوه با حضور مردم مومن و متدین پاوه در محل مسجد­ جامع و به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری اقامه شد

ماموستا ملا قادر قادری در بخشی از خطبه خود به حدیثی که در جامع الصغیر آمده اشاره کرد و فرمود حضرت رسول (ص) می فرماید : «لَیْتَ شِعریِ کَیفَ أُمَّتی بَعدی حینَ تَبَختَر رِجالُهم و تَمرَحُ نِساءُ هُم» در آینده روزگاری خواهد آمد مردان ازخودراضی و خودپسند و بی‌توجه و بی‌قدرت و زنانشان شاد و اهل تفریح و خوشی و بی‌توجه به مردان خود هستند. کاش می‌دانستم وضع آن‌ها نسبت به دین چگونه است؟

اگر پیامبر بزرگوار ما (ص) امروز زنده بود می‌دانست که ما گرفتاریم. مردان حزین و گرفتار و ازخودراضی و زنان هم در حال خوشی و خوش‌گذرانی و عیش و نوش و هر دو نسبت به همدیگر بد هستند هم مردان حقوق زنان را رعایت نمی‌کنند و هم زنان از مردان خود اطاعت نمی‌کنند.

پس عرض می‌کنیم یا رسول‌الله (ص)؛ اگر شما از قبر مبارک سر برآورید، می‌بینید که ما گرفتاریم و در حالتی قرار داریم که مردان حقوق زنان را رعایت نمی‌کنند و زنان نیز از مردان خود اطاعت نمی‌کنند. مردان ازخودراضی و تا حدی از اوضاع زندگی و معیشت مغموم و ناراحت‌اند و زنان هم درهرحال به جیب شوهران خود توجه نمی‌کنند و دوستدار شادی و سرخوشی و گشت‌وگذار و خرید لباس رنگارنگ هستند.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: نتیجه آن است که امروز من و شما می‌بینیم چگونه با دین و برنامۀ رسول خدا (ص) برخورد می‌شود.

یک امر پروردگار به رسول‌الله (ص) و چند بیت شعر اخلاقی در خصوص پوشش و حجاب

ماموستا قادری با اشاره به  آیۀ ۵۹ سورۀ احزاب : «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»گفتند : خداوند در این آیه می فرماید ای فرستاده و سفیر الهی؛ به زنان و دخترانت و زنان مسلمان اعلام کن پوشش اسلامی را رعایت کنند و وقتی‌که از منزل بیرون می‌روند روسری‌هایشان را به سر کنند تا دشمن در آنان طمع نکند و باز در آیۀ ۳۳ همین سوره می‌فرماید: «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّهِ الْأُولَىٰ» زنان مؤمن آن‌هایی که گفته‌اند: «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول‌الله» حق ندارند با لباس دورۀ جاهلیت بیرون بروند.

ایشان فرمودند : این حکمی است که خداوند داده است و نه سخن ملا قادر و نه سخن جمهوری اسلامی است بلکه هزار و چهارصدوچهل و چهار سال پیش خداوند متعال این‌گونه فرموده است که زنان مؤمن باید پوشش را رعایت کنند تا مابین زنان جاهلیت و زنان مسلمان فرق وجود داشته باشد.

یک شاعر فارس زبان می‌گوید:

زن بســان گل بــود در باغ گلـــزار جهـان … شوهرش اندر مثل باشد چو مرد باغبان

باغبـان بایـد که دیــواری کشـد بر دور باغ … تـا گلش ایمن شــود از دستبــرد این‌وآن

تو گلی هستی و گلچین هوس کرده کمـین … شیشه‌ای هستی و در معرض سنگ آمده‌ای

ای زن از فاطمه به تو این‌گونه خطاب است … ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است

وی افزود:  چند روز پیش همراه جمعی از دوستان به روستای هجیج رفتیم و گفتیم برای سید عبیدالله که ۱۲۰۰ سال است مورداحترام ماست، فاتحه‌ای بخوانیم.

زنی همراه مردی در آنجا بود و روسری‌اش را برداشته بود. از مرد سؤال کردم اهل کجایید؟ گفت: اهل فلان شهر؛ خطاب به آن زن بی‌حجاب گفتم: نام این روستا هجیج است و زنان این روستا زنان پاک و مؤمن و باحجابی هستند این کار شما برای زنان روستا بدآموزی دارد فوراً بدون هیچ حرفی روسری را سرش کرد، دیدم موضوع علیه دین نیست.

وی یادآور شد: : برادران و خواهران؛ این ابلاغ دین بود که به شما عرض کردم دیگر خودتان می‌دانید. خواهش بنده این است خداوند را فراموش نکنید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن