اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ماموستا محمدی:ضرورت پیگیری مطالبات در چارچوب قوانین

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهکلان پیگیری مطالبات در چارچوب قوانین را موجب خنثی شدن حربه های دشمن بر علیه ملت و نظام اسلامی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی طی سخنانی مناسب ترین راهکار برای پاسخ به موارد اعتراض را در اشکال مدنی و قانونی خواند و گفت: به دلیل عدم پیگیری مطالبات متاسفانه می بینیم که اعتراضات اخیرا در کردستان و سایر شهرهای کشور تبدیل به اغتشاشات شده است که در پی آن بسیاری از اموال عمومی و دولتی دچار آسیب و یا از بین رفته اند. ایجاد فضای رعب و وحشت برخی از کسبه و مغازه داران را بر آن داشته است تا محل کسب و کارشان را ببندند. چنین وضعیتی مسلما نه از نظر آحاد مختلف حامعه و نه نظام اسلامی قابل قبول نخواهد بود. در این بین قطعا بیشترین صدمه متوجه جوانان و خانواده های ایشان می شود.

ماموستا محمدی با یادآوری این مطلب که برخی از افراد دستگیر شده در کردستان جزو افراد بومی منطقه نبوده اند، افزود: شاهد هستیم که اشخاصی بعنوان پیاده نظام مورد سوء استفاده دشمن قرار می گیرند. تشویش افکار و تحریک جوانان به منظور ایجاد ناامنی و آشوب در همه زمان ها از حربه های دشمن نظام و انتقلاب بوده است. در این بین خانواده ها وظیفه دارند تا جوانان را نسبت به مسائل مختلف و آنچه که دشمن در سر می پروراند، مطلع کرده و شرایط پیش آمده را مدیریت نمایند.

امام جمعه اهل سنت دهکلان با اشاره مفاد قانون عنوان کرد: در جریان اعتراضات منجر به اغتشاش به چند نکته باید توجه نمود. اعتراض عمومی و یا عده خاصی از مردم برای احقاق حقوق خود و یا دیگران باید در یک فضا و بستر آرام باشد که به این شیوه اعتراض یک حق قانونی و شرعی است.

صل بیست و هفتم قانون اساسی که در مورد اجتماعات و راهپیمایی ها بیان صریح و واضح دارد. (تشکیل اجتماعات و راهپیمایی بدون حمل سلاح به شرط آنکه محل به مبانی اسلام نباشد آزاد است) پس این وظیفه دولت و حکومت است تامین امنیت راهپیمایی کنندگان را فراهم نموده تا عده ای ساختارشکن مطالبات مردم را به نفع خود مصادره نکرده و یا در احقاق حقوق تظاهر کنندگان انحراف به وجود نیاورند.
ماموستا محمدی یادآور شد: در این اغتشاشات چهره بسیاری از منافقان که قصد ایجاد آشوب، فتنه و خون ریزی و تخریب اموال را داشتند مشخص شد.

گرچه مسائل پیش آمده تاسف آور بودند، اما از سوی دیگر باعث رونمایی چهره دشمنان و مزدوران گردید. علی ایهال دولت نیز در قبال مردم وظایف مهمی بر عهده دارد. مطالباتی از قبیل  رفع گرانی های سرسام آور و بدون ضابطه، حل مشکل بیکاری جوانان، رسیدگی به معیشت سخت خانوارها، کنترل گرانی مسکن و برداشتن فشار از اجاره نشین، تصریح ازدواج جوانان، برخورد قاطع با رانت خواران و کسانی که به اموال عمومی و بیت المال دست درازی می کنند از مطالبات به حق بوده و انتظار می رود که برطرف شوند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: دستگاه قضائی باید مستقل عمل کرده و بدون نیاز به دولت ها با هر نوع تخلف و فساد برخورد قاطعانه و بازدارنده داشته باشد. در جلسات دادرسی متخلفان می بینیم که صداو سیما صورت آنها را شطرنجی می‌کند. کسانی که آشکارا تخلف و فساد و به اموال مردم و بیت المال دست درازی می کنند می بایست برای عموم ملت معلوم و برخورد با آنها باید جدی باشد. قطع به یقین همراهی نکردن دشمن در فراخوان های صادره از طریق فضای مجازی بسترساز امنیت عمومی و احترام به شرع و قانون بوده و نشانه مدنیت و اخلاق اسلامی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن