مذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

استغفار و رجوع به سمت الله راهکار عبور از بلایا

مولانا سید زاده:شیوع بیماریها عذاب الهی است

آوای سنت: مطلب ذیل از کانال شخصی استاد عبدالحکیم سیدزاده از اساتید شاخص حوزه علمیه گشت سراوان گرفته شده است.

مولانا سیدزاده در این مطلب با اشاره به برخی از ناهنجاریهای رایج در جامعه ،راهکار عبور از بلاهایی مثل ویروس کرونا را بازگشت به سمت الله متعال می داند.

مطلب منتشر شده خدمت کاربران آوای سنت تقدیم می گردد:

اگر به الله و مدیریت جهان توسط او باور دارید و به عذاب‌های امت‌های سابق یقین دارید از عذاب دانستن کرونا شرم و تکبر نکنید! چرا که جرائم مردم امروز کمتر از اقوام سابق نیست، بنابرین طبق سنت الله درخور عذاب وبائی شده‌اند؛

أَوَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهُ الَّذِینَ کَانُوا مِنْ قَبْلِهِمْ کَانُوا هُمْ أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّهً وَآثَارًا فِی الْأَرْضِ فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ بِذُنُوبِهِمْ وَمَا کَانَ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ» آیا در زمین نگردیده‏ اند تا ببینند که چگونه بوده است فرجام کسانى که پیش از آنهابوده‌اند، آنها از ایشان نیرومندتر [بوده] و آثار [پایدارترى] در زمین [داشتند] با این همه خدا آنان را به کیفر گناهانشان گرفتار کرد و در برابر خدا حمایتگرى نداشتند.

رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، فرمود:

« لَمْ تَظْهَرِ الْفَاحِشَهُ فِی قَوْمٍ قَطُّ، حَتَّى یُعْلِنُوا بِهَا، إِلَّا فَشَا فِیهِمُ الطَّاعُونُ، وَالْأَوْجَاعُ الَّتِی لَمْ تَکُنْ مَضَتْ فِی أَسْلَافِهِمُ الَّذِینَ مَضَوْا» ( سنن ابن ماجه/ حدیث معتبر است.)

هرگاه ظهور فاحشه در قومی علنی شود طاعون (وبا) در آنان پخش می‌شود، همچنین بیماری‌هایی که در گذشتگان آنان نبوده است.

راه نجات نخست اینکه از ته دل باور کنید که ویروس کرونا عذاب الله است، دوم اینکه استغفار کنید و به قرآن و الله رجوع کنید؛ الله نسبت به فلسفه عذاب‌های دنیوی می‌فرماید:« وَلَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَى دُونَ الْعَذَابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»و قطعا غیر از آن عذاب بزرگتر از عذاب این دنیا [نیز] به آنان مى‏چشانیم امید که آنها [به خدا] بازگردند.

«ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»به سبب آنچه دستهاى مردم فراهم آورده فساد در خشکى و دریا نمودار شده است تا [سزاى] بعضى از آنچه را که کرده‏ اند به آنان بچشاند باشد که بازگردند.

هرگز شستن دست و رعایت بهداشت هر چند که مهم و جزو ایمان است، ریشه عذاب را نابود نمی‌کند،باید با برگشت و گریه به درگاه الله دلها را شست!

مانند آن اقوامی نباشیم که الله در حق آنان می‌فرماید: وَلَقَدْ أَخَذْنَاهُمْ بِالْعَذَابِ فَمَا اسْتَکَانُوا لِرَبِّهِمْ وَمَا یَتَضَرَّعُونَ ﴿۷۶﴾ به راستى ایشان را به عذاب گرفتار کردیم و[لى] نسبت به پروردگارشان فروتنى نکردند و به زارى درنیامدند.

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ أَنْجَیْنَا الَّذِینَ یَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِینَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِیسٍ بِمَا کَانُوا یَفْسُقُونَ» پس هنگامى که آنچه را بدان تذکر داده شده بودند از یاد بردند کسانى را که از [کار] بد باز مى‏ داشتند نجات دادیم و کسانى را که ستم کردند به سزاى آنکه نافرمانى می‌کردند به عذابى شدید گرفتار کردیم (۱۶۵)

مردم عزیز به توصیه‌هاب بهداشتی و اسباب احتیاطی حتما عمل کنند؛ اما بدانند که تنها با خانه‌نشینی و طهارت ظاهر بدون طهارت باطن یک صدم عذاب رفع و دفع نخواهد شد.

« رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ» «اللهم لاتُهْلِکْنَا بِمَا فَعَلَ السُّفَهَاءُ مِنَّا» « وَنَجِّنَا بِرَحْمَتِکَ مِنَ الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ» آمین یا ذالجلال والاکرام وصلی الله علی محمد وآله وصحبه.

مولانا عبدالحکیم سیدزاده

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن