مذاهب و خطبه ها

امام جمعه سنندج: اجازه سوءاستفاده به دشمنان داده نشود

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی هستند لذا نباید اجازه سوءاستفاده و رسیدن آنها به خواسته هایشان را داد.

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با بیان اینکه دشمنان دین اسلام مدام به دنبال ناامنی کشورهای اسلامی هستند، اظهار کرد: حرکت بزرگی در راستای وحدت و دوستی بین حکومت های اسلامی به ویژه ایران و عربستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مطالبه حق مردم است، اضافه کرد: فوت خانم (ژینا) امینی ناراحت کننده بود و نباید فراموش کرد که اسلام دین عفو و گذشت است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه اسلام دین صلح و عدالت و رحمت و برادری است، بیان کرد: نباید اجازه داد دشمن از اختلافات سوءاستفاده کند و همه در راستای وحدت و توسعه و آبادانی باید حرکت کنیم.

وی یادآور شد: اقدامات خوبی توسط مسئولان در بازگشایی از مرزها و اجرای طرح راه آهن در استان انجام شده و این نویدبخش توسعه این منطقه است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه همه دنیا برای پیشرفت نیاز به علم دارند ، اظهار کرد: پروردگار۱۲۴ هزار معلم را برای عمران و آبادانی و تعلیم و تربیت انسان ها نازل کرد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه علم بدون اخلاق و عمل صالح ارزشی ندارد، بیان کرد: وظیفه همه مسلمان ها است که همه آنهایی که در مشکلات و ناراحتی هستند حمایت کند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه سیل لیبی و زلزله مغرب موجب مرگ ده ها هزار نفر شد، ادامه داد: این اتفاقات مایه ناراحتی برای همه بشریت شد و همه مسلمان ها وظیفه حمایت از حادثه دیدگان را دارند.

وی بیان کرد: در مقابل صفات پسندیده ای که خداوند متعال انسان ها را به کسب آنها تشویق می کند ویژگی هایی هم وجود دارد که به طرق مختلف به ویژه از طریق پیامبران از بشر خواسته است از آنها دوری کنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) از امت خود خواسته از نفاق، تکبر و حسادت پرهیز کنند، اضافه کرد: در جامعه اسلامی مسئولان و کارفرمایان نباید تکبر داشته باشند بلکه باید با نهایت تواضع با مردم برخورد کنند.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بر پرهیز از ظلم و ستم تاکید کرد و ادامه داد: خداوند متعال عذاب سختی برای آنهایی که در دنیا به آزار و اذیت مردم و ظلم به آنها پرداختند، قرار داده است.

ماموستا رستمی یادآور شد: انسان ها نه تنها نسبت به همنوعشان بلکه در مقابل حیوانات هم مسئولیت هایی دارند و باید به آن عمل کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن