مذاهب و خطبه ها

انتقاد امام جمعه دهگلان از کیفیت پایین خودرو های داخلی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان ضمن انتقاد از محصولات بی کیفیت کارنجات خودرو سازی، ارائه برنامه و راهبرد در بازار عرضه و تقاضا را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی در تشریح تورم فزاینده و تبعات محصولات بی کیفیت در احوال کنونی جامعه گفت: یکی از مشکلات مردم گران شدن بی قانون و بی ضابطه خودرو های بی کیفیت داخلی است که هیچ مسئولی در این باره پاسخگو نمی باشد. پرسش اساسی این است که قیمت این محصولات طبق چه قانون و معیاری افزایش پیدا می کنند.

نبود برنامه و راهبرد مشخص، ضعف در کیفیت، کمیت و استاندارسازی و همچنین رانت بازی در حوزه عرضه و تقاضای این محصول سبب گلایه و همچنین محرومیت مردم از اسباب و وسایل رفاهی شده است که همین نبود راهبرد و برنامه ها ناامیدی جوانان نسبت به شرایط کنونی را باعث می شود، لذا قدرت خرید بی کیفیت ترین خودرو داخلی آرزو و افق بسیاری از اقشار می باشد.

ماموستا محمدی با بیان این مطلب که مبارزه با تورم افسار گسیخته و فساد باید برای مردم ملموس باشد، افزود: مقام معظم رهبری اخیرا در جلسه و دیدار خودروسازان داخلی و تولید کنندگان این عرصه مطالبات مردم را به حق دانسته و بیان داشتند که باید در کیفیت و کمیت و تعادل بازار عرضه و تقاضا در این عرصه، برنامه و راهبرد اعمال گردد.

در خبر برکناری مدیر عامل شرکت ایران خودرو که شنیدیم علت این کناره گیری و عزل از منصب، فروش و عرضه بی ضابطه خودرو به مدیران خود شرکت بوده و باعث تاسف است که به جای مطالبه در کیفیت پایین و قیمت عادلانه، یک مقام مسئول را برکنار می کنند. بنابراین کجای این کار مبارزه با فساد و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم می باشد؟

امام جمعه اهل سنت دهگلان در حدیثی به نقل از نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم اظهار داشـت: نسبت به انجام کارهای خوب عجله و سرعت داشته باشید، زیرا در آینده فتنه هایی همچون تکه ای بسیار تاریک از شب انسان ها را انتظار می کشد. مراد از فتنه میدان های آزمایشی است که در آن حق و باطل در هم تنیده و جامعه اسلامی دچار بحران می گردد. برای شاهدان این فتنه ها تمیز و جدایی در بین حق و باطل سخت خواهد بود. کنایه از شدت ضرر و زیان برای شاهدان فتنه است.

بدین جهت تا جایی که می توانیم باید از ورود به میدان های فتنه خودداری کرده و راه غرور و افتخار در اعمال خیر را ببندیم. همه ما بعنوان یک مسلمان وظیفه داریم به دین تمسک کرده و ضمن احتیاط در استفاده از نعمت های دنیوی در انجام کارهای خیر حریص باشیم.

ماموستا محمدی یکی از مطالبات علما و مردم از نیروهای امنیتی و نظارتی را برخورد جدی با مفاسد و هر آنچه که باعث ایجاد مشکل و سختی برای مردم می شود دانست و اظهار داشت: شناخت علل فساد و بستن مجاری فساد کم ‌هزینه تر از پرداختن به معلول ها بوده و انتظار می رود با مفسدان و مدیرانی که سبب ایجاد مشکل شده اند برخورد شایان و شایسته ای صورت بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن