مذاهب و خطبه ها

تلاش غرب برای از بین بردن حیثیت زن مسلمان

آوای سنت: مدرس مدرسه دینی احسن العلوم زرنج تلاش غربی ها را هدف قرار دادن جایگاه زنان مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت مولانا مفتی حق نواز حق جو طی سخنانی با اشاره به اهداف غربی ها در نابودی دنیای اسلام به مجاهدت های رزمندگان صدر اسلام در دفاع از دین در برابر کفار و یهود و همچنین اشغال سرزمین های اسلامی توسط اشغالگران در دهه های گذشته و خصوصا افغانستان توسط قوای شوروی گفت: این کشور محل و مدفن بندگان صالح و نیک و مدفن صحابه رسول گرامی صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. امروز غرب حقوق زن را فریاد می زند چون خوب می داند در جوامعی که زن فاسد شود آن اجتماع به سوی تباهی خواهد رفت. زن در جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد، اما اگر همین زن قدم در مسیر فساد قدم بردارد نه تنها خودش، بلکه امتی را نیز به فساد می کشد.

مفتی حق جو با یادآوری این مطلب که دشمنان دین می کوشند جایگاه زن و مقامش را مورد هدف قرار دهند، افزود: یگانه راه خروج از این معضل آگاهی زن درباره جایگاه و مقامش می باشد. بانوان ما بدانند که اسلام چه جایگاهی و چه ارزشی به آنها داده است. زن مسلمان باید کلام الهی را مطالعه نموده و احادیث رسول الله صلی الله علیه واله و سلم را بخواند تا اینکه به مفهوم واقعی مقامش در اسلام برسد. با یاری خدای متعال و زحمات علما امروز مشاهده می شود که مدارس و مکاتب دینی در مناطق مختلف برای خواهران دایر هستتند، زیرا دین مبین اسلام به تعلیم و تربیت زن ها اهمیت می دهد.

استاد مدرسه دینی احسن العلوم زرنج در ولایت نیمروز افغانستان یادآور شد: وقتی تاریخ اسلام را بررسی می کنیم، می بینیم ‌‌که محدثه و معلمه نام ور حضرت ام المومنین عائشه صدیقه رضی الله عنها که بعد از وفات آنحضرت صلی الله علیه واله و سلم نقش مهمی را در اشاعه علوم نبوی ایفاء نمود تا مدت چهل و هشت سال مشغول تدریس بود. صحابه و تابعین تعداد دویست جلد کتاب ازتعلیمات حضرت بی بی عائشه صدیقه رضی الله عنها را تحریر کرده اند. بسیاری بزرگان صحابه در پاره ای مسائل از بی بی عائشه استفتاء می کردند و محدثین از ایشان تعداد دو هزار و دویست حدیث شمرده اند. لذا توصیه به خواهران مسلمان این است که از فرصت استفاده نموده و در اوقات فراغت به فراگیری احکامات دین مبین اسلام اهتمام بورزند.

مفتی حق جو، اسلام را دینی توصیف کرد که تمامی ابعاد زندگی دنیوی و اخروی بشر را تضمین نموده است و اظهار داشت: پیروان امت باید به دستورات و اوامر قرآن کریم سرتسلیم خم کرده و از نواهی و منهیاتش به دور باشند. این دین انسان ها را از پرتگاه هلاکت به شاهراه عزت و سربلندی سوق خواهد داد، اما هر زمانی که بشریت از احکامات و اوامر این دین غافل شده و به مادیات دنیا چنگ بزنند، جز ذلت وخواری چیز دیگری نصیب شان نخواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن