مذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

عالم اهل سنت:حضور در نماز جماعات هنگام شیوع بیماری جایز نیست

ماموستا سبحانی:باید ضروریات جامعه مورد نوجه قرار گیرد

آوای سنت: امام جمعه روستای حسن آباد اشنویه حضور در اماکن عمومی در هنگام شیوع بیماری های عمومی از جمله کرونا را از دیدگاه شرع مقدس اسلام حرام عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا عبدالرحمان سبحانی طی گفتگوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور در خصوص حضور در نمازهای پنج وقت و جمعه گفت: بر اساس فرموده “الضرورات تبیح المحذورات” که یکی از قواعد بنیادین فقهی است، هنگامی که حضور در اماکن عمومی موجب شیوع و انتشار یک بیماری خطرناک شود و سلامت عمومی را به مخاطره اندازد، حضور در آن اماکن از نظر شرع دین مبین اسلام حرام است.

وی افزود: این در صورتی است که سلامت جامعه به خطر بیفتد، اما اگر علاوه بر آن جان افراد جامعه نیز به خطر بیفتد به طور قطع و یقین حضور در آن اماکن و تجمع ها از محرمات کبیره است، پس در این شرایط عدم حضور در مراسم جمعه و جماعات نه تنها گناه نیست، بلکه یک ضرورت بشمار می رود.

ماموستا سبجانی درباره وظیفه ائمه جمعه و جماعات در این شرایط اظهار داشت: وظیفه ائمه جمعه و جماعات این است که هر چه سریع تر راهنمایی های لازم را در مورد چگونگی پیشگیری و مقابله با بیماری را برای مردم تشریح نموده و ضمن کاستن از دلهره و اضطراب عمومی، روش صحیح مقابله با بیماری را به ساکنین محلات توصیح دهند.

امام جمعه روستای حسن آباد اشنویه رعایت اصول بهداشتی را از وظایف مهم نمازگزاران مسجد و مکان های نماز جمعه خواند و تاکید کرد: نمازگزاران حدالامکان از سرویس های بهداشتی مساجد و عمومی استفاده نکرده و از دست دادن با افراد و روبوسی به شدت اجتناب ورزند. خادمین و هیئت امنای مساجد نیز می بایست نسبت به بهداشتی کردن فضای مساجد اقدام نموده و همچنین مایعات و اسپری های ضدعفونی کننده را در دسترس مراجعین قرار دهند. همه مردم وظیفه دارند تمام تلاش خود را در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بکار ببندند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن