مذاهب و خطبه ها

عدم پایبندی به سنن اسلامی علت مهم ازدیاد طلاق

آوای سنت: معاونت حوزه علمیه چنارلی پایبند نبودن به سنن اسلامی را از دلایل ازدیاد طلاق و تشکیل پرونده های اختلاف در دادگاه ها دانست.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری طی سخنانی با انتقاد از ترویج فرهنگ های غلط و اشتباه در جوامع اسلامی خصوصا مسئله همسر اختیاری و شیوه انتخاب شریک زندگی، پیروی از رفتارهای احساسی، نبود مشورت و تصمیم به اختیار خود را از مهمترین دلایل ازدیاد طلاق در میان آحاد مسلمان خواند و گفت: پیدا کردن شریک زندگی از طریق فضای مجازی مسلما بیش از آنکه به نفع طرفین باشد مزیت علت بسیاری از بحران های درون خانوادگی میان زوجین جوانی است که بدون شناخت کافی از یکدیگر تصمیم به ازدواج گرفته و آن را عملی می نمایند. عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر، عدم تمرکز روی اساس، دادن قول های احساسی، واقعیت های معکوسی هستند که متاسفانه اندکی پس وصلت، رخ نشان داده و زندگی را به کام زن و شوهر جوان تلخ و دشوار می کند.

آخوند قدیری پایبند نبودن به سنن اسلامی و روش گذشتگان را از دیگر دلایل ازدیاد طلاق و تشکیل پرونده های اختلاف در دادگاه ها دانست و افزود: سابقا وصلت ها با پیروی از آداب مرسوم اسلامی و بنابر رسوم طوایفی و فامیلی صورت می گرفتند که راس آن تحقیق از خانواده ها بود ، اما امروز برخی از جوانان توجهی به رسومات نداشته و بی آنکه حتی یک مشورت ساده با والدین و سایر بزرگان فامیل انجام دهند، خود به تنهایی تصمیم به ازدواج می گیرند.

معاونت حوزه علمیه چنارلی در ادامه اظهار داشت: فرزندی که والدینش از خردسالی وی را تر و خشک کرده و امکانات تحصیل را با این امید و آرزو که به آتیه مناسبی برسد فراهم می کنند، لیکن در وقت انتخاب همسر آنها را فراموش کرده و افکارشان را کهنه و مربوط به گذشته می داند. ریشه افکار فاسد ناشی از رفتارهای غلط از کانون خانواده سرچشمه پیدا می کند و شکاف میان افراد بر سردی روابط ها دامن می زند، لذا این قبیل بی بند و باری باعث خودسری اولاد می شود. بی حجابی، بد حجابی و شل حجابی نتیجه ترک فرایض دین است و برخی از نسل کنونی تحت تاثیر القاعات فضای مجازی و گرایشات فکری مسموم به اصل دین انتقاد وارد کرده و یا آن را انکار می کنند.

آخوند قدیری وضعیت بد معیشتی و اعتماد به ادعاهای افراد به اصطلاح پیش گو و رمال را سبب افزایش مشکلات و دغدغه مندی عمومی توصیف کرد و عنوان نمود: سابقا درخواست برای گرفتن وام مورد بحث بود، امروز نشان هایی از مال ربا، حیله گری و حق خوری نیز دیده می شود. این همه خشکسالی، بایر شدن زمین های زراعی، پراکندگی نسل جانوارن آبزی، کمبود منابع در جلگه ها و رودخانه ها بر آشفتگی حال و روز انسان ها دامن زده است. نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم راه نجات از دردها و آلام را اتصال به باریتعالی فرمایش می دارد. شناخت و ادای وظایفی که همسران در خانواده ها دارند، موجب گشایش خواهد شد، زیرا بنا بر وعده قرآن کریم، پس از هر مشکلی، آسانی خواهد آمد.

بیشمار فرزندان آدم علیه السلام بودند که فرصت توبه را از دست داده و به دیار باقی رفته اند. بهترین پهلوانان کسانی هستند که خواب فجر را بر خود حرام کرده و برای نماز، قیام کنند. نماز ظهر موجب برکت در رزق می شود. نماز عصر توان طاعت و عبادت را بالا می برد. نماز مغرب ایمان را در فرزندان بیدار می کند و نماز عشاء آرامش تن و جسم ممکن می سازد. عهد و پیمانی را که در ماه رمضان با خدای متعال بسته ایم را با سهل انگاری فراموش نکنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن