مذاهب و خطبه ها

فضایل ماه شعبان و آمرزش گناهان

آوای سنت: امام جمعه شهر سیجوال، نیمه شعبان را شب باز شدن درهای رحمت، وقت استجابت دعا و رهایی از گناهان عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، یوسف آخوند ایری طی سخنرانی پیش از نماز جمعه شهر سیجوال از توابع استان گلستان مورخ یازدهم اسفند ماه با تاکید بر فضائل و برکات اعمال شب نیمه شعبان، نمازگزاران را بر روزه نیمه شعبان سفارش کرد و گفت: اگر کسی در این ماه از وقت اذان صبح تا نماز مغرب امساک کند، خدای متعال در روز قیامت آتش جهنم را بر جسد وی حرام اعلام خواهد کرد.

موت بزرگترین و تنهاترین دغدغه ای که دائما فکر انسان را به خود مشغول دارد و در لحظه احتضار به ترسی خوفناک بدل می شود. ترسی که رنگ به چهره شخص در شرف موت باقی نمی گذارد. جسم را ناتوان کرده و هوش را مختل می سازد، لذا باید برای آن زمان تدارک کافی ببینیم.

بی گمان هر شخصی که دنیا را بدون هدف سپری کرده باشد، در دم آخر تمام غم های عالم را ناچیز دیده و سکرات موت رهایش نمی کند. در آن حال به واقعیت های حالات قیامت و آتشی که تنها یک قطره آن می تواند هفت طبقه زمین را براحتی ذوب کند، پی می برد. مواد آن آتش جهنم با آتشی که در این دنیا می بینیم تفاوت بسیار زیادی دارد، زیرا هیزم آن آتش از سوزانده شدن بدن های اهل جهنم زبانه می کشد.

آخوند ایری روزه داران ماه شعبان را همنشین انبیاء الهی همچون حضرت یوسف، ایوب و داود علیهما السلام خواند و گفت: آن انبیاء بزرگوار سال ها سختی کشیده و ریاضت دوران سخت روزگار خود را تحمل کردند تا توانستند به درجه اعلا دست پیدا کنند و خدای متعال به برکت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم چنان درجه و افتخاری را به امت ایشان عطا بخشیده است که ثواب روزه ایام را برابر با ثواب یک عمر تلاش و زحمت آن بزرگواران کرده است، پس شده حتی یکروز از شعبان را روزه بگیریم و نام خود را به لیست این گروه از مومنان ثبت نماییم.

امام جمعه شهر سیجوال، دفع سکرات موت را یک امتیاز ویژه شامل حال کسانی خواند که در رجب و شعبان آمادگی استقبال از ماه شریف رمضان را می بینند و اظهار داشت: پاسداشت این ایام و لحظه شماری برای آمدن ماه رمضان، سوال قبر را برای شخص مومن آسان می کند. در شب نیمه شعبان جبرئیل علیه السلام به آن حضرت بشارت مهمی داد. آن شبی است که باریتعالی سیصد در از درهای رحمتش را به سوی اهل ایمان باز می کند تا مومنین درگاهش از برکات آنها بهره کافی را برده و توشه لازم را برای کسب توفیق اخروی تدارک ببینند.

آخوند ایری بسته شدن پرونده اعمال یکسال قمری، تعیین میزان رزق برای هر شخص، تمام کسانی که قرار است پس از آن شب متولد شوند و همه کسانی که سپس این ترک دنیا خواهند کرد در آن شب معلوم می گردند.

جماعت مساجد در شب نیمه شعبان نماز نفلی بخوانند. لحظاتی از تعلقات دنیا دل کنده و وقت گران بها را به دعا و نیایش سپری کنیم. سوره مبارک یاسین را سه بار تلاوت کرده و برای خود، سلامتی جسم و شادی روح مردگان آمرزش طلب نماییم. اوقات فراغت شب نیمه شعبان را به دیدار والدین اختصاص داده و ایشان را خوشنود سازیم. در لحظه افطار چندین صلوات بفرستیم تا تمام گناهان ما مورد مغفرت درگاه حق قرار بگیرد. بی شک باریتعالی بنا بر وعده ای که داده است دعای نیازمندان و حاجت مندان را به برکت نیمه شعبان برآورده خواهد نمود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن