مذاهب و خطبه ها

قلب مرکز توجه پروردگار است، برای تزکیۀ آن تلاش کنیم

آوای سنت : شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۸ آذر ۱۳۹۸)، با بیان اینکه «قلب مرکز توجه پروردگار است»، به اصلاح اعمال و اعتقاد و تقویت ارتباط با پروردگار توصیه و تأکید کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید پس از قرائت حدیث «اِنَّ اللّه َ لایَنْظُرُ إلى صُوَرِکُم وَ لا إلى أموالکم و لکن یَنْظُرُ إلى قُلُوبِکُم و أعمالکم» [مسند امام احمد] اظهار داشتند: الله به قیافه، دارایی و ظاهر نگاه نمی‌کند بلکه نگاهِ الله به دل و اعمال است. الله دل را نگاه می‌کند که در آن چقدر ایمان، اخلاص، اعتقاد صحیح، محبت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم وجود دارد.

ایشان در ادامه گفتند: الله تعالی اعمال ما نگاه می‌کند که چقدر به نماز، ذکر، پرداخت زکات و صدقات و سایر اعمال نیک پایبند هستیم، چقدر به نیازمندان رسیدگی می‌کنیم. الله تعالی نگاه می‌کند که آیا در دل نسبت به بندگان خدا تکبر، حسد و کینه وجود دارد، یا اینکه حس خیرخواهی و نفع‌رسانی به انسان‌ها در دل وجود دارد؟ الله تعالی عبادت انسان فاسدی را که در دلش حب مال و جاه و تکبر و گناه وجود دارد نمی‌پذیرد.

مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: خداوند متعال می‌فرماید: «فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَٰکِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ» [حج: ۴۶] کوری واقعی کوری دل است؛ کسی که حق‌و‌باطل و نیک‌و‌بد را تشخیص ندهد درواقع دلش کور است و ضرر چنین انسان کوردلی به مراتب از کسی که چشمش کور باشد بیشتر است.

ایشان در ادامه گفتند: الله تعالی به نسب، زیبایی، دارایی و ادعای افراد نگاه نمی‌کند بلکه به حال ما نگاه می‌کند که چقدر از درون پاک هستیم و الله را در گفتار و کردار خودمان مدنظر داریم.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: دل‌ها و اعمال‌تان را بپایید، خرابی‌ها را از دل‌ها دور کنید، زیرا قلب و دل مرکز توجه پروردگار است، برای آنکه به بارگاه الله جایگاهی داشته باشیم حتی تصور گناه و فساد را در دل نیاوریم. باید زنگ‌های دل را با تلاوت قرآن، یاد مرگ و حساب‌و‌کتاب پاک کنیم. روزی می‌آید که حیله‌ها و ادعاهای ما به پایان می‌رسد؛ آنجا حقائق روشن می‌شود.

ایشان ادامه دادند: خودمان را دریابیم، اعمال، اخلاق و اعتقادمان را اصلاح کنیم، رابطۀ خودمان را با الله تعالی و با بندگان خدا اصلاح کنیم تا روز قیامت با خشم و عذاب پروردگار مواجه نشویم.

رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند

مولانا عبدالحمید در فرازی دیگر از سخنان‌شان رانندگان را به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توصیه کردند و گفتند: رانندگان احتیاط کنند؛ سبقت‌ها و سرعت‌های بی‌جا و غیرقانونی سبب تصادف می‌شوند که این تصادفات نقصان و ضررهای مالی و جانی جبران‌ناپذیری برای جامعه و خانواده‌ها در پی دارند.

ایشان خاطرنشان کردند: در بعضی از تصادفات حتی اعضای یک خانواده به‌طور کامل از بین رفته‌اند. لذا رانندگان گرامی باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا دچار سانحه نشوند. از عجله در رانندگی اجتناب کنند، اگر نیم ساعت با تاخیر به مقصد برسیم بهتر است از اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد و نقصان مالی و جانی به‌وجود بیاید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن