اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مشکلات کشور را باید با بسیج همگانی حل کرد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه گفت: در این شرایط سخت بر همه ما اعم از مسوولان و غیر مسوولان لازم است که در امر سازندگی کشور و استان کمر همت ببندیم و در حل مشکلات جامعه تلاش نماییم.

ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی (رض) شهر کرمانشاه با تبریک سالروز تشکیل بسیج به همه بسیجیان غیور و سلحشور، افزود: بسیج منشا خدمات زیادی در کشور بوده و مشکلات جامعه را نیز با بسیج همگانی می توانیم برطرف کنیم.

وی در ادامه خطبه هایش به موضوع غزه نیز اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت حدود ۵۰ روز از طوفان الاقصی و شهید شدن بیشتر از ۱۲ هزار نفر زن و مرد و پیر و جوان و نظامی و عادی از ملت مظلوم فلسطین و غزه و اعلام آتش بس، باید بدانیم رژیم صهیونیستی به تعبیر رهبری معظم انقلاب ضربه فنی شده و با تحمل این شکست سخت و حمله وحشیانه به ملت بی دفاع غزه کینه و شرارت خود را به جهانیان نشان داد.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه همچنین افزود: از آن بدتر قبول آتش بس و تبادل اسرا شکست بعد از شکست بود برای صهیونیست ها و فتح بعد از فتوح برای ملت مبارزه قهرمان غزه.

ماموستا مرادی اظهار کرد: در کتب فقه در باب جهاد داریم که ان دخل الکفار بلده من بلاد المسلمین او ینزلوا قریبا منها فالجهاد حینئذ فرض عین علیهم …و مثل البلده من بلاد المسلمین البلده من بلاد اهل الذمه !!!.سبحان الله می فرماید: اگر کفار به شهر یا روستایی از شهر و روستاهای مسلمین نزدیک شوند و قصد تصرف آن را داشته باشند بر آن بلاد فرض عین است که همگی از خاک خود دفاع کنند و حتی اگر کفار حربی به شهر یا روستایی که اهل ذمه در آن هستند نزدیک شوند بر همه مسلمین و آن مردم واجب است از آن شهر و یا روستا دفاع کنند و باجهاد خویش کفار را عقب برانند.(اهل ذمه یعنی غیر مسلمینی که در بلاد اسلامی زندگی می کنند و تحت حمایت اسلام و حاکمیت آن باشند ). اما حالا غزه که مسلمان و اهل ایمان واقعی و جهاد هستند متاسفانه امت اسلامی نتوانست کما هو حقه از آنان دفاع نماید.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه بخش دیگری از خطبه های خود را به موضوع خوشبختی درونی و اسباب آن اختصاص داد و گفت: الله تعالی به پیامبر عزیز خویش اینگونه می فرمایند: اعوذبالله من الشیطان الرجیم و ماخلقنا السموات و الارض و مابینهما الا بالحق و ان الساعه لآتیه فاصفح الصفح الجمیل .حجر ۸۵ و…همانا قیامت خواهد امد و اکنون تو (ای رسول ما از این منکران ) نیکو در گذر (یعنی باخلق خوش آنها را به حق دعوت کن و اگر نپذیرفتند دلتنگ مباش).

ماموستا مرادی اضافه کرد: اغماض و ترک ملامت ،آن از عفو بلیغ تر است زیرا که عفو ،شاید توآم باملامت باشد و جمیل یعنی نیکو از امام علی علیه السلام نقل شده است که فرمود: صفح جمیل یعنی عفو بدون عتاب و ملامت نمودن . پس صفح غیر از عفو است و میان آن دو عموم و خصوص من وجه است و کسی که فرمان این گذشت و عفو را می دهد ، خدایی است که مربی و خلاقی علیم است ان ربک هو الخلاق العلیم و او می داند که عفو و گذشت در روح فرد و جامعه و جذب و رشد مردم چه اثری دارد ، پس فرمان صفح جمیل برای شما سنگین نباشد. این یکی از بزرگترین راهها و اسباب سعادت درونی و ایجاد آرامش و خوشبختی درونی است.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه هایش از مردم مومن شهر کرمانشاه بابت کمک به مسجد قدردانی کرد و خواستار استمرار کمک ها به منظور رفع مشکلات مسجد شافعی شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن