اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

توصیحات مدیر شبکه بهداشت قروه درباره افزایش قیمت داروها در این شهر

آوای سنت: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه قیمت داروها را بروز و برگرفته از از سایت سازمان غذا و دارو عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، قیمت دارو در داروخانه ها یکی از موارد مورد اعتراض شهروندان قروه ای است. موردی که متفاوت با قیمت درج شده در روی جلد دارو می باشد. این تفاوت قیمتی باعث شده تا مردم به انتقاد از گران فروشی و نبود نظارت بر داروخانه های سطح شهر بپردازند و نسبت به آن واکنش های منفی گسترده ای داشته باشند، اما پاسخ متولیان امر در واکنش به انتقادها نتوانسته است افکار عمومی را فانع کند

بر این اساس فردین گوهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه در پاسخ به اعتراضاتی که نسبت به قیمت دارو می شود، گفت: قیمت داروها در کل کشور براساس فاکتورهایی است که توسط شرکت های توزیع کننده دارو که از سازمان غذا و دارو دارای مجوز هستند، محاسبه می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا یک داروی واحد با یک شاخص تجاری در داروخانه ها با قیمت متفاوت به فروش می رسد، پاسخ داد: اگر دارو از یک نوع و یک شرکت واحد باشد نباید تفاوتی در قیمت ها دیده شود، اما اگر همان دارو محصول شرکت های دیگر باشد با تغییر قیمت ها روبرو می شویم. در واقع باتوجه به اینکه دارو از چه شرکتی حریداری می شود، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

گوهری همچنین در مورد تفاوت قیمت روی جلد دارو با قیمتی که فروخته می شود، اظهار داشت: برای دارو قیمت به روز حساب می شود و قیمت درج شده روی جلد چندان ملاک نیست و مردم باید براساس فاکتور خریدی که دریافت می نمایند پرداخت قیمت نمایند. اگر دارویی گران تر یا ارزان تر از نرخ تعیین شده ای که یک از سوی سازمان غذا و دارو به روز رسانی می شود به فروش برسد آن داروخانه تخلف کرده و موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته گوهری در حال حاضر ۱۴ داروخانه در سطح شهرستان قروه فعالیت دارند که از این تعداد یک داروخانه در شهر دلبران و یک مورد هم در شهر سریش آباد هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن