اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مشکلات اینترنت و آموزش مجازی در خاش

آوای سنت: نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی ضرورت ارتقای کیفیت آموزش فضای مجازی و زمینه کسب و کار را مورد تاکید قرار داد.

قطع اینترنت خانگی در بازه زمانی طولانی مدت هر شبانه روز از معضلات و دغدغه‌های مهم و همیشگی مردم خاش در سیستان و بلوچستان است که در این میان خبرنگاران و دانش آموزان و شاغلان بیش از دیگران با این مشکل دست به گریبان می باشند.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه شهرستان خاش نیز با اظهار گلایه از این موضوع خواهان بررسی و رفع مشکلات پیش آمده در مسیر خدمت رسانی به مردم شده است.

برای حل این مشکل شهروندان خاش پیشتر شاهد سفر مقامات عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مقامات استانی مخابرات به خاش طی چندین مرحله بوده و با وجود قول های زیاد داده شده در اینباره مشکلات همچنان لاینحل باقی مانده اند.

قلندرزهی یکی از شهروندان خاش پیرامون مسئله گفت: در نقاط مختلف خاش و سایر نقاط حاشیه ای این شهر به دلیل دوری از مرکز تلفن و نبود امکانات برای تقویت شبکه اینترنت شاهد قطع چند ساعته اینترنت هستیم به طوری که اینترنت برای دانش آموزان مابین ساعت ۹ الی ۱۱ صبح و گاهی اوقات حداکثر تا ساعت ۱۵ برقرار بوده و اینترنت در باقی ساعات قطع می باشد ، لذا عملا زندگی و کار و کسب مردم در کنار امور درسی دانش آموزان مختل شده است.

محمد اسدی شهروند دیگر خاشی نیز عنوان نمود: حدود دو سال است که این موضوع به اطلاع مسوولان شهرستانی، استانی و نماینده مردم خاش رسیده، اما هیچ گونه فکر و راه چاره ای برای رفع مشکل اندیشیده نمی شود و مردم همچنان از این بابت رنج می برند. واقغا مشخص نیست که مخابرات استان و خاش برای حل این معضل تاکنون چه کاری انجام داده است.

در این حال حسین احمدی نسب رئیس اداره مخابرات خاش با وجود اطلاع از صورت مسئله و انجام پیگیری های لازم تا بدین لحظه درباره دلایل به وجود آمدن مشکلات مخابراتی اظهار نظررسمی ننموده است.

نیک محمد بلوچ زهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ماه های اخیر در پاسخ به مطالبات سوال خبرنگاران و شهروندان خاش پیگیری مشکل قطع اینترنت را با مراجعه به سایت آن ممکن دانسته است.

همچنین اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی طی گفتگوی کوتاهی با اشاره به ضرورت فراهم کردن زیرساخت های ارتباطات اظهار داشت: تلاش برای حل مشکلات اینترنت که نیاز مهم جامعه است باید مورد توجه و در اولویت کاری دولت قرار گیرد. در شرایط دشوار کرونایی که همه کارها مختل شده نیاز است که دولت به فکر آموزش مجازی به صورت کیفی و فراهم کردن زمینه کسب و کار و تجارت از راه اینترنت و ارتباطات با کاهش دادن هزینه ها برای مردم باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن