اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

منشا مشکلات کنونی در بی توجهی به فرامین الهی است

آوای سنت: تمام جمعه اهل سنت اسدیه دلیل ناهنجاری های کنونی را در پیروی از الگوهای مبتذل و بی اعتنایی به فرامین الهی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در خصوص اهمیت حجاب و پوشش مناسب، منشأ بسیاری از اختلافات جامعه را در بی حجابی و بد حجابی خواند و گفت: حجاب برای زنان مسلمان یک سرمایه، عزت و افتخار است. اسلام به آنان حق مالکیت، تحصیل و انتخاب می دهد. عزت زن مسلمان در گرو حجاب قرار دارد. در حالی که آنها در قبل از اسلام اختیار و جایگاهی نداشته و به محض تولد زنده به گور می شدند. برخی دیگر نیز توسط تجار قریش و ثروتمندان به بردگی گرفته شده و در بازارهای معامله به فروش می رفتند. امروز ضرر بی حجابی کانون گرم خانواده های بسیاری را متلاشی کرده و بنیان های اجتماعی را در نتیجه پیدایش اختلافات ویران نموده است.

مولانا عبداللهی متذکر شد: وضع زنان نباید تحریک کننده باشد، چرا که سِتر عورت بعد ایمان است، متاسفانه کسانی که میانه خوبی با دین ندارند، ندای در جامعه ندای بی حجابی سر داده و قصد ترویج بی بند و باری در سرزمین های مسلمانان را دارند. در دوران کشف حجاب، پوشش از سر زنان مسلمان برداشته شد. در سه کشور ایران، افغانستان و ترکیه کشف حجاب صورت گرفت و برهنگی به مردم تحمیل شد. در عصر حاضر هم عده ای ماموریت دارند تا حجاب را به مسئله ای شخصی تبدیل کنند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه رعایت پوشش اسلامی را جزو اوامر الهی و از ارکان دین برشمرد و افزود: خدای متعال به مردان و زنان دستور می دهد که چشمان خود را از نامحرم پوشیده و پنهان نگه دارند. نگاه شهوت آمیز به نامحرم گناهی بزرگ است و در روز قیامت در چشمان چنین افرادی سرب داغ ریخته می شود. بی بندوباری در ارتباطات همچنین مشکلات متعددی از جمله افزایش بی بند و باری و طلاق را باعث شده است، اگر ما دستورات اسلام را رعایت کنیم، هیچ وقت به افعال بد و ناگوار دچار نمی شویم. اکثر گرفتاری و ناهنجاری های کنونی ناشی از نافرمانی، غفلت و بی اعتنایی به احکام الهی است.

اولین فتنه ای که شیطان درباره به انسان به اجرا گذاشت وسوسه خوردن میوه ممنوعه بود که سبب برهنگی گردید.

مولانا عبداللهی گذر از حجاب و اصرار بر آن را محصول قرن بیست و یکم شبکه های مبتذل ماهواره ای دانست و عنوان نمود: کسانی که ندای بی حجابی را در جوامع اسلامی سر می دهند از اعوان و انصار شیطان هستند.

بازیگران فیلم های نامناسب تولید غرب را الگوی خود قرار ندهیم. شایسته زن مسلمان نیست که در اماکن شلوغ و پر ازدحام مانند مکان های خرید با لباس نازک و با حجاب ناقص ظاهر شده و خود را در معرض دید عموم به نمایش بگذارد. کسانی که می گویند اسلام در حق زنان ظلم می کند، خودشان بزرگترین دشمن زنان هستند. از نظر آنان زن همچون کالایی است که از آن باید بهترین استفاده بعمل آید.

این عالم اهل سنت تاکید ورزید: اسلام برای خروج زنان از منزل خط و مشی تعیین کرده است. بانوان و دختران مسلمان حق ندارند با لباس نازک و با عطر و آرایش به درون جامعه بروند. آیه سی و دو سوره احزاب یادآور می شود که زن حق ندارد در بیرون صدای خود را نازک کرده و نباید ﺑﺎ ﻧﺎﺯ ﻭ ﻛﺮﺷﻤﻪ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﻴﺪ ﺗﺎ اشخاص شیطان صفت نسبت به ایشان طمع نورزند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن