اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

میلاد پیامبر (ص) خار چشم دشمنان دین است

آوای سنت: امام جمعه اهل شهر سیجوال میلاد نور دو عالم را خار چشم دشمتن امت اسلامی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، یوسف آخوند ایری در خطبه های نماز جمعه شهر سیجوال با اشاره به مناسبت های دهه پایانی شهریور ماه در تقویم قمری گفت: همان گونه که می دانیم در اواخر صفر بزرگترین مصیبت عالم بر امت وارد شد و آن رحلت آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم بود. زمانی که عزرائیل علیه السلام آمد تا جسد مبارک ایشان را به آسمان ها هدیه کند، اما آن حضرت به فکر خود و یا اهل بیتش نبود، زیرا به چگونگی احوال امت فکر می کرد و ترجیح داد تا در زمینی دفن شود که یارانش در آن قرار داشتند. تحمل فقدان نبی امت برای اهل ایمان بسیار گران آمد. مردمی که در روزگاری نه چندان دور از زمان بعثت در جاهلیت زندگی می کردند. همان کسانی که ایشان را مانع منافع خود می دیدند، خدای واقعی را شناخته و به اسلام گرویدند.

آخوند ایری، هر یک از انبیاء بزرگوار را در اخلاق و منش منحصر بفرد توصیف کرد و افزود: حضرت عیسی در زهد و تقوا، حضرت داود با صوت دلنواز، حضرت یوسف در زیبایی، حضرت موسی در قدرت جسمانی، حضرت سلیمان در حاکمیت، حضرت اسحاق در حلم و بردباری، حضرت ایوب در صبر و بردباری و حضرت ایوب در اندوه شهرت و نمومه بودند، ضفات برجسته همگی آن انبیا علیهم السلام جزو صفات پیامبر امت آخر زمان تجمیع بودند. پس در شبی که نور رحمت چشم به عرصه گیتی گشود، فرشتگان دور منزلی که آن حضرت متولد شد، طواف کردند. به اهل آسمان بشارت داده شد که محمد به عنوان اشرف مخلوقات و کائنات و نور رحمت برای همه اهل ایمان و حتی کفار قرار داده شده است. در شرح چگونگی به دنیا آمدن آن حضرت می خوانیم که جسم مبارک ایشان در زمان تولد به حالت سجده بوده است.

امام جمعه سیجوال یادآور شد: پیروان عیسی مسیح علیه السلام و پیش از آنها یهود از حدود تقریبی ایام تولد پیامبر مسلمانان خبر داشتند. از زمان اولین پیامبر که آدم علیه السلام بود، هر پیامبری که مبعوث می گردید به پیروان خود ظهور پیامبری به نام احمد به معنای ستوده و برگزیده را بشارت می داد. پس از نافرمانی یهود از حضرت موسی علیه السلام، عده ای از سران آن قوم به انتظار روزی بودند تا از تولد رسول خدا مطلع شده و دست به دسیسه بزنند، زیرا آنها منافع خود را در خطر دیده و قصد داشتند رسول برحق مسلمین را از میان بردارند.

آخوند ایری با تاکید بر این نکته که فتنه یهود بر عله دنیای اسلام باقی و ادامه دار خواهد بود، اظهار داشت: یهود ستمگر هرگز دست از دشمنی بر علیه جهان اسلام کوتاه نیامده و به خصومت دیرینه خود پایبند خواهد ماند. در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده و آن حضرت نیز امتش را از فتنه یهود آگاه کرد. لذا در ایام پیش رو که میلاد نور دو عالم را شاهد هستیم، بر امت مسلمان واجب است در جهت خنثی کردن توطئه دشمنان، از اختلافات پرهیز کرده و بیش از گذشته به مسئله وحدت توجه نشان دهند. اطاعت از فرمان والدین و اطاعت از حاکم شرع از وصایای آن حضرت به امت بوده است.

این عالم ترکمن در بیاناتش خاطر نشان ساخت: یهود و حامیانش ثابت کرده اند که از کوچکترین روزنه برای اختلاف افکنی بهره می برند. تولد مبارک آن حضرت خار چشم کسانی است که سودای تسلط بر سرزمین های اسلامی را در سر می پرورانند. وحدت را ویژه یک ایام ندانیم. طریقه انسجام اسلامی را در همه طول ایام سال یک واجب مهم بشماریم. رویه وحدت را به خصوص در مناسبت هایی که مباحث اختلافی به میان می رود استحکام بخشیم. از اختلافات جز پشیمانی حاصل نخواهد آمد و جبران هر صدمه ای که به بدنه امت وارد شود در کوتاه مدت سخت و دشوار خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن