اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ناگفته های شورای شهر پنجم از زبان شهردار سنندج

آوای سنت: شهردار منتخب سنندج مخالفت با خرید کارخانه نساجی در شورای دوره پنجم را خیانت در حق جوانان این شهر خواند.

به گزارش آوای سنت، دوشنبه ۱۸ مرداد ماه سال جاری نشستی بین اعضای شورای شهر و شهردار منتخب سنندج با خبرنگاران و روزنامه نگاران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد که در این نشست شهردار منتخب حرف های قابل تاملی به زبان آورد.

سید انور رشیدی در ابتدای این نشست به روند قانونی انتخاب شدنش به عنوان شهردار سنندج اشاره کرد و گفت: این انتخاب یک تصمیم آنی از سوی اعضای شورای شهر نبوده و منتخبین شورای ششم پس از برگزاری جلسات متعدد، اداره امور شهر را به وی واگذار کرده اند.

بر اساس این گزارش رشیدی یکی از معدود اعضای شورای اسلامی شهر سنندج است که طی ۴ دوره متوالی با رای مردم به عنوان نماینده به این شورا راه یافته است.

وی در نشست با خبرنگاران حرفهای جالبی از علت مخالفت ۳ تن از اعضای دوره پنجم شورای شهر سنندج با اجرای پروژه پیاده راه این شهر و همچنین کلید خوردن طرح استیضاح شهردار سابق سنندج را به زبان آورد.

بنا به گفته وی مهمترین دلیل مخالفت با اجرای پروژه پیاده راه فردوسی سنندج در طول دوره شورای پنجم این بود که آنها در آن زمان با توجه به بودجه مناسب شهرداری می توانستند کارخانه نساجی سنندج که از سوی بنیاد مستضعفین با قیمت ۱۵۸ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده بود را خریداری کنند تا برای بیش از یک هزار نفر از جوانان بیکار و تحصیل کرده این شهر ایجاد اشتغال شود.

این مسئول یادآور شد: در آن مقطع برای احداث پیاده راه فردوسی سنندج حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بعمل آمد، طرحی که شاید مردم از اجرای آن بسیار راضی هم باشند، اما می توانستند چند ماه دیگر نیز برای اجرای آن صبر کنند تا بخشی از مشکلات بیکاری در سنندج با خرید کارخانه نساجی برطرف گردد.

رشیدی با یادآوری این مطلب که شهرداری و شورای شهر سنندج حدود ۱۶۰ میلیارد تومان سهام شرکت های مختلف در سطح کشور را در آن مقطع در اختیار داشت، عنوان نمود:  اعضای شورای شهر دوره پنجم و مسئول وقت شهرداری می توانستند با رایزنی بموقع و به راحتی این سهام را به بنیاد مستضعفین به جای کارخانه نساجی سنندج واگذار کنند.

در آن زمان استاندار کردستان به شدت با این تصمیم مخالفت کرده بود. همسو با وی شهردار وقت سنندج نیز تمایلی برای این کار نشان نداده و مصوبه شورا را نادیده گرفت تا متاسفانه زمینه اشتغال بیش از یک هزار شغل برای جوانان سنندجی به راحتی از دست برود!

شهردار منتخب سنندج اذعان کرد: به دنبال اتخاذ این تصمیم سیاسی، بنده و دو تن از اعضای شورا زنگ طرح استیضاح شهردار وقت را به صدا در آوردیم، لیکن با مخالفت دیگر اعضای شورای شهر، این اقدام راه به جایی نبرد.

البته بیان این مطالب بعد از پایان کار دولت و تغییر شهردار سنندج دیگر خیلی دیر است و باید در همان زمان مردم در جریان امر قرار گرفته و عموم از این خیانتی که به جوانان شهر شد، اطلاع می یافتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن