اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

هدف صهیونیست‌ها به انزوا کشاندن اسلام است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب، هدف صهیونیسم بین المللی را به انزوا کشیدن اسلام در سرحدات متعلق به مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت، ماموستا رشید ثنایی، برخورداری از یک خانواده موفق را حاصل تفکر سالم و اندیشه ایمانی دانست و گفت: اگر تفکر ایمانی در ما به رشد برسد دغدغه های زندگی را از ما دور خواهند شد. برخی ها کار مطمئن دارند. از حقوق، بیمه و رفاه اجتماعی کافی بهره مند می باشند.

خانواده و فرزند را پشتوانه خود می دانند، اما دین در آنها ضعیف است‌، چون کار را مهمتر از عبادت می شمارند. نماز می‌خوانند، اما طاعت شان فصلی است. موفقیت ها را دلیل برتری خود نسبت به سایرین می بینند و از این رو بر شکر و بندگی استقامت نمی ورزند.

ماموستا ثنایی با بیان این مطلب که طاعت، ذخیره معنوی انسان در دنیا و برای آخرت است، افزود: قرآن کتابی است که هر فردی در سن بلوغ باید آن را دوست، همراه و همدم خود ببیند‌. قرآن مونس انسان و باعث روشنایی قبر است، لیکن دوستی های خیابانی و فضای مجازی و دور هم نشینی هایی که وقت عبادت را از سلب می کنند‌ و همچنین تکبر و خود بزرگ بینی، همگی از مشخصات شیاطین هستند‌.

امروزه در اکثر کشورهای مسلمان و حتی در قاره هایی که دین رسمی در آنها مسیحی است، صدای اذان در فضا طنین انداز می گردد. در حدودی که زندگی می کنیم مساجد، حوزه‌های علمیه و مکاتب متعدد برپا هستند تا لحظاتی از دنیا دل کنده شده و مسیر طاعت در پیش گیریم. کفر بر ما مسلط نخواهد شد، مگر ان که مساجد و حوزه های دینی از جمعیت دیندار خالی شوند. سابقا هدف دشمن ایجاد مستعمره در خاک پهناور مسلمانان بود، امروز آنها قصد دارند تا دین ما را به حاشیه ببرند. همان گونه که دین خود را برده اند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب، هدف صهیونیسم بین المللی را به انزوا کشیدن اسلام در سرزمین های متعلق به مسلمان دانست و اظهار داشت: هر کشوری از بلاد اسلامی حداقل یکبار حضور دشمن را در سرزمین خود را تجربه کرده اند. در آسیای میانه کمونیست ها هفتاد سال بر مسلمانان حکومت کردند تا جایی که مردم آن سرحدات از قرآن فقط نام آن را می شنیدند.

در جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس آثار زیادی از انگلیس و پرتغال بر جای مانده است‌. در غرب امپراطوری عثمانی با ههمه عظمتش به افول رسید و قاره آفریقا سالیان دراز جزو مستعمره اروپاییان قرار داشت.

ماموستا ثنایی با اشاره به رویدادهای امروز غزه یادآور شد: همه ما به خوبی می دانیم که هدف رژیم صهیونیستی از بمباران غزه، مالکیت بر مسجدالاقصی و شهرک سازی در تمامی خاک فلسطین می باشد. اما ملت مظلوم و ستمدیده برای آزادی قدس شریف از چنگال دشمن تا پای جان برای حفظ دین ایستادگی کرده اند. فرزندان خردسال شان را با دست های خود کفن می کنند، اما می خواهند که دین در سرزمین شان پابرجا بماند.

این همه تحمل رنج و مصایب دلیلی محکم بر بیداری ایمان در وجودشان است. مساجدشان تخریب شده‌اند، اما آن ملت از روی خرابی ها اذان سر داده و از خدا غافل نمی شوند. برای داعی دین شدن ابتدا باید خود را به سلاح دین مسلح کنیم. سیمای دشمن همیشه در برابر مسلمانان فریبنده بوده است و ضربه مهلک را از جایی وارد می کند که دین در آن خاموش باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن