اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

پایبندی به آموزه های دینی تنها عامل نجات انسان

آوای سنت: امام جمعه شهر سیجوال، تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه را در پایبندی آموزه های دینی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، یوسف آخوند ایری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر سیجوال، گریز از منحیات و پیروی از طریقه عرفا را از خصوصیات اهل شرع دین مقدس اسلام خواند و گفت: هر گاه یک مسلمان واقعی خوف ترس از خدای متعال را به معنای حقیقی در خود احساس کند از دام و اهریمن دشمن اصلی انسان به نام شیطان لعین ایمن خواهد ماند.

موجود پلیدی که درگاه باریتعالی به دلیل غرور و خودپسندی رانده شده و از آن زمان تاکنون بنای آن را گذاشته است که طبقات مختلف جهنم را از اشخاص گمراه و غافل انباشته کند. در مقابل خدای متعال، بندگانش را برای رهایی از مکر ابلیس و شیطان بسوی صفوف مساجد فرا می خواند، زیرا از مساجد به عنوان مراتع و بستان های بهشت یاد شده است.

حضرت علی رضی الله عنه در اینباره فرمایش می دارد، اگر بنای خداوندی بر عذاب انسان در نتیجه گناهانش می بود، قرآن، سوره اخلاص و ماه شریف رمضان به اهل امت عطا نمی گردید.

آخوند ایری با تاکید بر فضائل سوره اخلاص افزود: هرگاه در نماز در مساجد سوره اخلاص بکار گرفته شود تمام ملائک مقرب و فرشتگان الهی در آن شرکت خواهند کرد. امروزه زندگی دنیوی آکنده از مشکلات و بلایای متعدد شده است و انواع عجز و ناتوانی ها از کلام انسان ها شنیده می شوند. از این جهت حاصل زحمات علمای تلاشگری که از خود و خویشتن گذشته و در راه اعتلای مساجد و مدارس دینی کوشیده اند در سرزمین های مختلف گسترش پیدا کرده و در این عصر به دست ما رسیده است. هر اذانی که از مساجد به صدا در می آید عرش آسمانی را پیمایش کرده و در بهترین مکان الهی به گوش ملائک می رسد.

امام جمعه شهر سیجوال، خالی بودن برخی مساجد را نشانه ضعف دینداری در جوامع دانست و متذکر شد: اگر دشمن قصد شبیه خون زدن به مساجد ما را داشته باشد، بی گمان همگی لباس رزم بر تن کرده و تا لحظه ای که جان در بدن داریم در برابر متخاصم ایستادگی خواهیم کرد تا از بسته شدن مساجد جلوگیری کنیم، امروز همه ما به خوبی می دانیم شیاطین، اماکن مقدس ما را هدف قرار داده و می کوشند تا عبادت از روی زمین برچیده شود.

در اکثر نمازهای صبح، تعداد انگشت شماری حاضر می شوند. خواب را بر نماز ارجح دانسته و عبادت را به وقت دیگر موکول می کنیم، لذا تنها راه برون رفت از مشکلاتی که مومنان را به خود مشغول کرده، در عمل به آموزه های دینی، احترام به والدین و با اعمال حسنه به دست می آید. دوری کردن از افعال حرام برکات زندگی را افزون می بخشد. از کنار معروفات بی اعتنا نگذریم. فرزندان را به نماز تشویق کنیم تا جامعه از بلایا و آفت ها رهایی پیدا کند.

آخوند ایری تاکید کرد: فرایض قرآنی جزئی لاینفک از زندگی هر مسلمانی شمرده می شوند. کوشش در این زمینه باعث می شود تا کار هم تبدیل به عبادت شود. کسب رزق و روزی حلال و قانع بودن به آنچه که خدای متعال مقدر ساخته، برکت مال را زیاد می کند. بسیاری از اهل خرد و دانایان به ندای الله لبیک گفته و صدقه می دهند تا بر مال شان افزوده شود. هر قدمی که برای رضای خالق بر می داریم نوید آینده مطمئن و توام با آرامش را به قلب ها متبادر می سازد. عزت نفس ممکن نمی شود، مگر عزت نفس ما طریقه قرآن و قناعت اصحاب رضی الله عنهم باشد. از کشمکش های جمع آوری مال دنیا پرهیز کنیم. آنچه که تحصیل می شوند امانتی برای آیندگان هستند و آنچه که از اعمال عبادی و حسنه برجای می گذاریم ضامن نجات از خوف الهی خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن