اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

پیروی از فرهنگ منحط غربی عامل ترویج بی حجابی

آوای سنت: امام مسجد حضرت علی (رض) شهر باخرز، پیروی از فرهنگ های مبتذل غربی را باعث پیدایش بی حجابی و بد حجابی عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی قاسم نوری در گفتگو با خبرنگار ما گستردگی جمعیت در شهرهای بزرگ را یکی از عوامل شیوع بد حجابی و بی حجابی در میان امت مسلمان دانست و گفت: معضل برهنگی اجتماعی موضوعی است که اکثر کشورهای مسلمان را با خود درگیر کرده، برخی دول با این موضوع مخالفتی ندارند، اما برخی دیگر قوانین بازدارنده ای را برای مبلغین بی حجابی تعریف شده است.

یکی از ایرادات نسل امروز این است که به جای تابع بودن به توصیه های بزرگان خانواده و فامیل، تحت تاثیر مشاهدات شان در بیرون قرار گرفته و بی آنکه به مفهوم یک عمل پی ببرند به سرعت راه تقلید را بکار می گیرند، لذا در این خصوص مسئولین پرورشی، متولیان امور فرهنگی، علما و خانواده وظایفی یکسان بر عهده دارند تا جلوی آسیب های اینچینی گرفته شوند.

امروز رقابت در جهت فراهم کردن زندگی مرفه و همسان شدن با طبقات مرفه عنان اختیار را از ما گرفته و از سوی دیگر فشاری که بر قشر کارگر برای داشتن یک زندگی معمولی وارد می شود، باعث بی نظمی در تربیت فرزندان شده است. تلاش اقشار آسیب پذیر بر مدیریت معیشت خانواده تمرکز یافته و این در حالی است که منابع کسب درآمد برای ایشان کمتر پیدا می شود. زندگی ها ماشینی شده و به دلیل نبود چرخه تولید، اکثر اوقات جوانان ما به بطالت می گذرد. اگر به جای صادر کردن فراورده های باغی به کارخانجات سایر شهرها، خود عامل به عمل شده و به تبدیل محصولات می پرداختیم مطمئنا بخشی از مشکلات از پیش رو برداشته می شدند.

مولوی نوری با تاکید بر این مسئله که دغدغه یک عضو خانواده روی سایر جمع نیز تاثیر می گذارد، افزود: انتظار ما از فرزند این است که به جای مشغولیت در فضای مجازی به فکر ایجاد فرصت های مناسب برای آینده خود باشند، لیکن آنها پیشرفت را در شهرهای توسعه یافته می بینند. از این رو مراکز صنعتی از جمعیت انباشته شده و در یک وسعت وسیع، قبح بسیاری از ارزش ها شکسته می شود. بیتوته گری در مکانی که از محیط خانواده بدور است و به تدریج رو آوردن به تفریحات ناسالم و دغدغه عائله مندی موجب سکونت دائمی در شهر شده و خو گرفتن با هر فرهنگی آن را قابل پذیرش و هضم می کند.

امام مسجد حضرت علی (رض) شهر باخرز با انتقاد از شیفته گی و وابستگی برخی اقشار به فیلم های ماهواره ای دنباله دار و پوشش های غربی اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ مبتذل استخراج شده از تولیدات غربی در خصوص آزادی فرزندان، تاثیر بسیار بدی در رفتار جوانان برجای می گذارد. عده ای از والدین خانواده ها هم با رفتارهای شان به الگوهای نامناسبی برای فرزندان در می آیند. آنها جو جامعه را با محیط خانه اشتباه گرفته و با پوشش های نامناسب در انظار حضور پیدا می کنند.  این قبیل رفتارها و دادن آزادی عمل به فرزندان، مسئله حجاب را هدف قرار داده و عده ای نیز در بیرون به این مسائل دامن می زنند.

مولوی نوری تصریح کرد: با همه تهدیداتی که در فضای مجازی و ماهواره وجود دارد، خوشبختانه در شهرهای با ترکیب جمعیتی کمتر و در شرایطی که اکثر مردم از یکدیگر شناخت دارند، بی حجابی کمتری به چشم می خورد. غالبا در شهرهایی که به امر دین توجه شده و باورهای اسلامی پررنگ هستند، آسیب ها کمتر جلوه می کنند. کودکان در کنار آموزش های قرآنی نیاز به بازی در محیط های تفریحی دارند که می بایست در دستور کار قرار بگیرد.

خوشبختانه به ورزش در تعدادی از مکاتب که فضای کافی دارند، پرداخته شده است. ترتیب دادن مسابقات ورزشی در اوقات فراقت زمینه نشاط اجتماعی را در میان کودکان بیدار می کند. همچنین همراهی اساتید و علما با کودکان ذوق و شوق عضویت در مکتب خانه ها را دو چندان می کند. فراموش نکنیم که کودکان بیش از هر قشر دیگری نیاز به دیده شدن و مشوق های لازم دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن