کتب و ناشران

معرفی کتاب : پندنامه‌هایی برای دعوتگران

آوای سنت : در این کتاب سعی شده است تا نکات مفیدی را برای دعوتگران یادآوری کند، نکاتی که خود آن‌را می‌دانند. هدف اینجا صرفا جستن فرصتی برای تفکر و تصمیم است. تفکر در رفتارهای خوب و بد خود، سپس تصمیم برای بهبود و ارتقای آن.

این کتاب از سه فصل تشکیل شده است و در هر فصل مطالب و مسائلی برای بهتر‌شدن فرایند دعوت و تبلیغ با زبانی ساده بیان شده است.

دعوت به دین خدا و دعوتگری از زیباترین حرکت‌هایی است که انسان‌ها در طول تاریخ برای مسیری که آن‌را حق دانسته، برگزیده‌اند و در این راه سختی‌ها و ملامت‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

در شرایط عادی این دعوتگران هستند که به یادآوری و تبیین مبانی دینی و اخلاقی برای مخاطبان خود اقدام می‌کنند.  اما در این کتاب واقعیت امر آن‌ است که نویسنده به تشریح مبانی ویژه‌ای جهت یادآوری به دعوتگران پرداخته است!

افردی که در سنگر تبلیغ و دعوت برای مردم هستند گاهی خواسته یا ناخواسته حقیقت هدف خود را در هاله‌ای از ابهام گم می کنند و نیازمند آنند تا حکیمانه مورد تشویق و ترغیب قرار گیرند و همان‌طور که آنان مسائل مهم را به مخاطبانشان یادآوری می‌کنند، نیاز است تا مردم نیز مسائل مهم و کلیدی را حکیمانه به آن‌ها یادآوری نمایند.

ادبیات این کتاب و رویکرد مولف تا حدودی بر مبنای روانشانسی دینی استوار است. استفاده از آیات و احادیث با ذکر رقم سوره و آیه و نیز تخریج احادیث، همچنین اشاره به داستان انبیا و صالحین از ویژگی‌های این کتاب است.

🔸نشر احسانی
🔹مؤلف: عبداحمید جاسم البلالی
🔸مترجم: عبدالصمد مرتضوی
🔹سال چاپ: ۱۳۹۵
🔸تعداد صفحه: ۵۱۴

🌐ثبت سفارش از طریق سایت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن