اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

کرونا آزمایش تقرب الهی بندگان بود

آوای سنت: نماز عید سعید فطر ۱۴۴۱ هجری قمری شهر مشهدریزه با حضور پرشور مردم دیندار امروز چهارم خرداد ماه جاری به امامت امام جمعه این شهر اقامه گردید.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، مولوی عبدالکریم علی بائی طی سخنانی گفت: رمضان امسال به لحاظ عدم برگزاری مراسم ختم قرآن و سفره های افطاری متفاوت بود و همه ما مورد آزمایش الهی قرار گرفتیم، اما کسانی در این آزمایش سربلند شدند که مساجد را بدون دلیل خالی نکردند و با دعا و زاری و تضرع به درگاه الهی تقرب جستند.

وی افزود: با انتشار کرونا مسایل اقتصادی، اجتماعی و دینی به چالش کشیده شد که برای ما درس های فراوانی داشت. همه متوجه شدند که قدرت الهی مافوق همه قدرت ها قرار دارد و همگان عجز و ناتوانی علم در مقابل قدرت و مشیت لایزال الهی را مشاهده کردند.

مولانا علی بائی با بیان اینکه همه باید به قدرت خداوند متعال بیش از پیش پی برده و در مقابل قدرت او تسلیم شوبم اظهار داشت: کسانی که در دایره امت اسلامی هستند باید مطیع فرامین و دستورات خداوند متعال باشند.خدایی که بیماری می دهد خودش هم آن را از بین خواهد برد.

امام جمعه مشهد ریزه یادآور شد: همانگونه که در این ایام نکات بهداشتی را رعایت کرده و افراد نیازمند را مورد نوازش قرار دادیم، از سوی دیگر با تلاوت، دعا و اقامه نماز رجوع الی الله داشتیم، لذا از یاد نبریم که بعد از کرونا هم باید این اعمال خیر را تداوم بخشیم.

خطیب مراسم نماز عید فطر مشهد ریزه تاکید ورزید: بنده رمضان نباشیم، رمضان اگرچه تمام شده است، اما عبادت و خیرخواهی و مهربانی عطوفت تمام نشده و باید در طول سال ادامه داشته باشد. باید قدردان نعمت های الهی باشیم. نعمت قرآن، نعمت توحید و اسلام بزرگترین نعمت های باریتعالی هستند.

مولوی علی بائی عنوان نمود: در اقامه نماز بخصوص در این ایام کوشاتر باشیم، زیرا نماز پایه و اساس و محور دین مبین اسلام است. از مساجد فاصله نگیریم که در اینصورت هیچ نوع عذری به درگاه خداوند نخواهیم داشت. رمضان آمده که حسادت وکینه و کدورت ها را کنار بگذاریم و آنها را با محبت و مودت جایگزین نماییم.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود ضمن تشکر از ساکنین نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی در اقامه نماز عید سعید فطر، از فرماندار و ستاد مقابله با کرونای شهرستان تقاضای مجوز برگزاری نماز جمعه را در فضای باز طی هفته های آتی را خواستار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن