آنتی شبهات

پیشرفت اسلام به زور شمشیر

آوای سنت : آیا اسلام به زور شمشیر گسترش یافته است؟

✅پاسخ؛

❶ هیچ مورخ و باستان شناسی نتوانسته است در عربستان شمشیری را آدرس بدهد که دارای آن قدرت باشد که به رخ امپراطورهای آن زمان کشیده شود .

❷ کاربرد شمشیر ، تسلط موقتی است و محدود . شمشیر جز به کالبد مادی آدمی راهی ندارد . منطقه ممنوعه شخصیت های رشد یافته انسانها محکمتر از آنست که شمشیر و بمب اتم بتواند آن را باز کند و درون آن راه بیابد .

??هیچ عقیده و ایده ای را نمی توان با لبه شمشیر به سطوح عمیق روان آدمیان تحمیل نمود . برای پذیرش یک عقیده ، مخصوصا برای ایمان به مکتبی متشکل از انواع عقاید که همه ابعاد آدمی را تحریک میکند و آنها را به فعلیت می رساند ، آگاهی و آزادی کامل برای شخصیت لازم است .

??مگر در امتداد تاریخ هزاران اقوام و ملل بر روی همدیگر شمشیر نکشیده اند؟ در هیچ دوران و هیچ جامعه ای دیده نشده است که پیروزمندان بتوانند عقاید خود را بر شکست خوردگان تحمیل نمایند .مگر اینکه نخست بر شخصیت های آنان شکست وارد بسازند.

??هیچ محققی آگاه به منابع اصلی اسلام و اندیشه و رفتار پیامبر و اهلبیت ایشان ، نمی تواند کمترین دلیل و شاهدی برای اثبات شخصیت شکنی و به بازی گرفتن ارزش های اصیل انسانی به وسیله ایشان ، بیاورد .

❸ هنگامی که مغول دنیای آن روز را مورد تاخت و تاز قرار می دهد و همه اقوام و ملل را بخاک و خون می کشد و جوامع اسلامی را تار و مار می سازد ،
?به چه دلیل تدریجا اسلام را می پذیرد و ابعادی از تمدن اسلامی را به وجود می آورد ؟

??مگر شمشیر دست مغول نبود ؟ مگر مسلمانان زیر پای مغول تار و مار نشده بودند⁉️

❹ آیا پای یکنفر سرباز مسلمان به اندونزی رسیده است؟
این دویست/سیصد میلیون مسلمان در اندونزی از زمین مانند قارچ روییده ، یا از آسمان باریده است ؟‼️

?? آیا یک شمشیر اسلامی به چین وارد شده است که اسلام را به زور تحمیل مردم چین نماید ؟
این سی/چهل میلیون مسلمان در چین از کجا روییده اند ؟

??آیا گسترش اسلام در شبه قاره هند ، بجز نقاط بسیار محدودی که در زمان غزنویان با جنگ فتح شده است ، مستند به شمشیر بوده است ؟

❺ در قرآن این آیه وجود دارد:

?انَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ اَوْ فَسادٍ فىِ الأَرْضِ
فَکَاَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمیعاً وَ مَنْ اَحْیاها
فَکَأَنَّما اَحْیَا النَّاسَ جَمیعاً?

☄️(قطعا چنین است که هر کس انسانی را بدون عنوان قصاص و بدون فساد در زمین بکشد ، مانند آن است که همه مردم را کشته است و هر کس انسانی را احیاء نماید ، مانند آن است که همه مردم را احیاء کرده ‌‌‏است)

??آیا میتوان ملل و اقوام آن دوران را متهم به حماقت بی نهایت نموده و بگوئیم : با اینکه آنان این ماده را در قانون اسلام در دست محمد بن عبد اللّه (ص) می دیدند و با این حال سر در برابر شمشیر وی فرود میآوردند ؟ !

??آنان به آسانی می توانستند پیامبر را با همین آیه محکوم بسازند و بگویند:این آیه فعالیت شمشیر را در اعضای انسانها ممنوع نموده است ، تو چه میکنی ؟

?بنابر این مسائل پنجگانه ، بایستی تهمت گران متحمل زحمت شده تن به اسلام شناسی واقعی بدهند و ریشه های اصلی نفوذ و گسترش اسلام را در جوامع بشری درک کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن