جهان اسلامعمومی

الازهر: فضیلت حج برابر با جهاد است

آوای سنت : مرکز بین‌المللی فتوای الکترونیک الازهر در گزارشی تاکید کرد که فضیلت حج برابر با جهاد در راه خدا است و انجام این فریضه الهی سبب آمرزش گناهان می‌شود.

به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، مرکز بین‌المللی فتوای الکترونیک الازهر در گزارشی به تشریح فضیلت حج بیت‌الله الحرام و زیارت خانه خدا و ثواب آن پرداخت.

براساس گزارش این مرکز، «حج رکن پنجم اسلام است و شریعت اسلامی نسبت به ادای آن تاکید ویژه دارد و آن را بر کسانی که استطاعت مالی دارند، واجب کرده است».

مرکز بین‌المللی فتوای الکترونیک الازهر اعلام کرد: «حج از بهترین اعمالی است که باعث تقرب به خداوند می‌شود. از رسول الله(ص) روایت شده که جزو بهترین اعمال است و از آن در کنار ایمان به خداوند و جهاد در راه خداوند نام برده است».

این مرکز همچنین حج را اقدامی در جهت آمرزش گناهان دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) در این زمینه می‌فرماید: «مَنْ حَجَّ ِللهِ فَلَمْ یَرْفَثْ وَ لَمْ یَفْسُقْ رَجَعَ کَیَوْمٍ وَلَدَتْهُ اُمُّهُ: کسی که کعبه را برای رضای خدا زیارت نمود و جماع یا سخن لغو و معاصی از او صادر نشد، در حالی که برمی‌گردد که، همانند روزی که از مادر متولد شده است گناهی ندارد».

مرکز بین‌المللی فتوای الکترونیک الازهر در این گزارش تاکید کرد که بر اساس روایت‌ها از پیامبر(ص)، حج مانند جهاد است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن