جهان اسلامعمومی

ترجمه عبری منتخب تفسیر قرآن در مصر رونمایی شد

آوای سنت : شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف مصر برای نخستین بار در مصر ترجمه منتخب تفسیر معانی قرآن کریم به زبان عبری را منتشر کرد.

به نقل از البوابه، کمیته ترجمه و گفت‌وگوی تمدنی، از کمیته‌های شورای عالی امور اسلامی مصر، ترجمه تفسیر منتخب معانی قرآن کریم را به زبان عربی منتشر کرد. این تفسیر توسط جمعی از اساتید تفسیر دانشکده علوم اسلامی و عربی مصر تألیف شده بود.

این تفسیر زیر نظر محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر صورت گرفته که به بسیاری از زبان‌ها از جمله انگلیسی، فرانسوی، اردو، سواحیلی و هوستا منتشر شده و اکنون به زبان عبری انتشار یافته است.

سعید عطیه، استاد مطالعات یهودی و رئیس سابق دانشکده زبان و ترجمه دانشگاه الازهر و علی ابوهاشم عنان، رئیس سابق سرویس عبری تلویزیون مصر، این اثر را ترجمه کرده‌اند. ترجمه تفسیر معانی قرآن به زبان عبری شامل ۱۱۰۰ صفحه است.

سعید عطیه، رئیس کمیته ترجمه و گفت‌وگوی تمدنی الازهر تأکید کرد: ترجمه این اثر ۶ ماه به طول انجامید، این اثر نخستین ترجمه مفاهیم قرآن به زبان عبری در قرآن کریم است.

از سوی دیگر، پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به دنبال انتشار اخبار ترجمه معانی قرآن به عبری و تفسیر آن از طریق بولتن‌های خبری خود بودند.

انتشار ترجمه عبری تفسیر قرآن کریم برای نخستین بار در مصر

انتشار ترجمه عبری تفسیر قرآن کریم برای نخستین بار در مصر

انتشار ترجمه عبری تفسیر قرآن کریم برای نخستین بار در مصر

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن