جهان اسلامعمومی

جمعیت مسلمانان جهان از مرز ۲ میلیارد نفر عبور کرد

آوای سنت : بنابر اعلام برخی منابع، جمعیت مسلمانان جهان از مرز دو میلیارد نفر عبور کرد. این تعداد، ۲۵ درصد از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.

به نقل از الجزیره، تازه‌ترین آمارهای جمعیتی جهان نشان می‌دهد که  چهارشنبه، ۵ آوریل ۲۰۲۳، جمعیت مسلمانان جهان به حدود ۲ میلیارد و ۶ میلیون نفر رسیده که بیش از ۲۵ درصد از کل جمعیت ۸ میلیارد و ۲۷ میلیون نفری جهان را تشکیل می‌دهد.

از نظر تعداد پیروان، اسلام دومین دین بزرگ در جهان است. دین اسلام در ۲۶ کشور در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و جنوب صحرای آفریقا دین رسمی به‌شمار می‌رود و رشد اسلام سریعتر از هر دین دیگری در سراسر جهان است.

جمعیت مسلمانان جهان گروهی متنوع و رو به رشد است که در سراسر جهان پراکنده شده و از نظر تعداد پیروان، اسلام بعد از مسیحیت دومین دین بزرگ جهان به شمار می‌رود.

مسلمانان در تمام منطاق جهان حضور دارند و بیشترین جمعیت مسلمانان در منطقه آسیا و اقیانوسیه زندگی می‌کنند که شامل کشورهایی مانند اندونزی، پاکستان، هند و بنگلادش می‌شود که دارای بزرگترین جمعیت مسلمان در جهان هستند.

علاوه بر منطقه آسیا و اقیانوسیه، جمعیت مسلمان قابل توجهی در خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین در جنوب صحرای آفریقا وجود دارد. در اروپا و آمریکای شمالی نیز جوامع مسلمان رو به رشدی به‌ویژه در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

مسلمانان، نقش مهمی در جهان امروز ایفا می‌کنند و علی‌رغم چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، همچنان خدمات قابل توجهی به جوامع خود و به طور کلی به جهان ارائه می‌کنند.

این خبر الجزیره با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شد. یکی از کاربران نوشت: ای رسول خدا تو در ۱۴۰۰ سال پیش تنها بودی و اکنون تعداد پیروانت از مرز دو میلیارد نفر گذشته است.

کاربر دیگری هم با اشاره به جنایات گسترده صهیونیست‌ها در فلسطین و به‌ویژه مسجد الاقصی نوشت: امروز جمعیت مسلمانان از دو میلیارد نفر فراتر رفت. اما چه فایده وقتی نمی‌توانیم از مقدسات خود دفاع کنیم. اکنون قبله نخست مسلمانان و محل معراج پیامبر(ص) مورد هتک حرمت صهیونیست‌ها قرار دارد.

یک کاربر دیگر هم نوشت: وقتی جمعیت جهان حدود ۷ میلیارد نفر بود، جمعیت مسلمانان نزدیک به یک میلیارد نفر بود و اکنون که جمعیت جهان به ۸ میلیارد رسیده، جمعیت مسلمانان از دو میلیارد نفر بیشتر شده که نشانه رشد چشمگیر تعداد مسلمانان است. الحمدلله!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن