مناطق و پراکندگی

مولوی اسلامدوست : ترک جهاد عامل بروز مشکلات کنونی مسجد الاقصی

آوای سنت: استاد جامعه الحرمین الشریفین شهرستان چابهار ترک جهاد را از دلایل امروز گرفتاری امت اسلامی و محاصره مسجدالاقصی خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا خدابخش اسلامدوست در تشریح ویژگی ‌های ماه رمضان از این موسم به عنوان ماه تمرین ترک گناه، بهار قرآن و جهاد یاد کرد و گفت: رمضان موسم رحمت و دوره ای است که رحمت ‌های معنوی الله شبانه روز بر زمین سرازیر می شوند. در این موهبت فرصتی انجام هر عمل نیک موجب فواید بسیاری به همراه دارد. چنانکه درحدیث شریف آمده است، انجام یک فرض در رمضان با هفتاد فرض برابری می ‌کند. لذا رمضان بهترین زمان عمل و فرصتی است که از بامداد تا شامگاه با روزه داری و در شب ها با قیام و عبادت سپری گردد.

مولانا اسلامدوست بزرگ‌ترین عبادت برای انسان مومن را ترک گناه خواند و افزود: انسان مؤمن و روزه داری که بنا به دستور قرآن از اعمال عادی مانند خوردن و نوشیدن خوددداری می ورزد از گناه دور شده و تلاش می کند تا فرایض و مستحبات را در برنامه قرار دهند. روح روزه و رمضان ترک گناه است، زیرا عمل منکر روح رمضان و روزه را از بین می ‌برد. این ماه بهترین تمرین جهت ترک گناه می باشد. وقت و زمان در حال سپری شدن هستند، پس اوقاتمان را با عبادت و بندگی ارزشمند سپری کنیم.

استاد جامعه الحرمین الشریفین شهرستان چابهار با اشاره به ارتباط قرآن با رمضان اظهار داشت: رمضان تعلق خاصی به قرآن دارد و به بهار قرآن معروف است. اختصاصا لحظاتی از این موسم را به تلاوت اختصاص دهیم. کوچک و بزرگ، هر اندازه از قرآن یاد داریم، حتی در حد سوره فاتحه و اخلاصه، بیش بار تلاوت کنیم، زیرا که از هر بار تلاوت ثواب مضاعف نصیب ما می شود. حدیث شریف از روزه و قرآن به عنوان دو شفاعت کننده یاد می کند. قدر این موهبت را با عمق وجود بدانیم. چنین درجه و افتخار زمانی به ثمر می رسد که حق روزه و قرآن ادا شود. اگر حق قرآن را ادا نکرده و با تلاوت بیگانه باشیم در روز قیامت از ما شاکی خواهد شد.

مولانا اسلامدوست همچنین رمضان را میعادگاه جهاد دانست و تاکید کرد: در هفدم این ماه لشکر اسلام سران قوای تا دندان مسلح کفر را در جنگ بدر به هلاکت رساند و در رمزه مهمترین افتخارات تاریخ امت اسلام قرار گرفت. امروز دنیای اسلام رنج و گفتاری را تجربه می کند و بزرگ ‌ترین مشکل این است که جهاد رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و یارانش با کفار تا لحظه نائل شدن به پیروزی را مربوط به گذشته و فراموش شده می داند!

به صیام و قیام تعلق داریم، اما امت امروز جهاد را فراموش کرده ایم. اگر امت اسلام رنج ذلت را تحمل می کند علتش به ترک جهاد بر می گردد. اگر مسجدالاقصی و بیت‌المقدس از محاصره در نمی آیند به خاطر ترک جهاد است. اگر مسلمان خود را ذلیل دیده و نوکری اجانب را می کند به ترک جهاد ارتباط پیدا می کند.

این عالم اهل سنت با انتقاد از شرایط کنونی دنیای اسلام عنوان نمود: مسلمانان در کشمیر و فلسطین و در نقاط مختلف دنیا آن ابهت و عظمت گذشته را ندارند، چون سردمداران کشورهای اسلامی جهاد را ترک کرده و صرفاا به فکر منافع و حکومت خود هستند. در جنگ بدر و یوم الفرقان اتفاقات مهمی به نفع اسلام رقم خورد و این روز به اعلام جدایی اسلام و کفر و جدایی حق و باطل نام گرفت. لذا بدر را یاد کنیم و بدانیم که بدر و سایر غزوات رسول‌ الله باعث ادامه حیات و بارور شدن نهال اسلام شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن