جهان اسلامعمومی

حمله هکرها به ارتش اسرائیل

اطلاعات نظامی و شخصی صدها نظامی اسرائیلی فاش شد

آوای سنت : گروهی از هکرها با عنوان «عصای موسی» شامگاه سه شنبه ، رایانه ها و شبکه های دیجیتالی اسرائیل را هدف قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت این هکرها پس ازنفوذ به داده های صدها نظامی رژیم اشغالگر، توجه اسرائیلی ها را به خود جلب کردند.

عصای موسی ضمن تشدید حملات سایبری خود به ارتش اسرائیل، فایل‌هایی حاوی اطلاعات و جزئیات مربوط به صدها نظامی و و عکس‌های شخصی بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل را منتشر کرد.

همین گروه اخیراً اطلاعات هزاران نظامی اسرائیلی را افشا کرد که از یارانه های خصوصی اسرائیل هک شده بود،ارزیابی‌های اسرائیل حاکی از ایرانی بودن این گروه است که قصد دارد برافکار عمومی اسرائیلی‌ها تأثیر بگذارد.

فایل های هک شده حاوی جزئیاتی از گردان رزمی اسرائیل، مکان و برنامه آموزشی آنها است که در شبکه های اجتماعی منتشرشده است

هکرها همچنین اسامی نیروهای نظامی متقاضی برای پیوستن به یگان‌های رزمی و اطلاعاتی از جمله نام و آدرس صدها نظامی، محل سکونت، تلفن‌های همراه و حساب‌های ایمیل آنها و همچنین اطلاعات شخصی برخی از نیروهای ذخیره و درجات نظامی آنها را منتشر کردند.

به گزارش وب سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت، فایل های هک شده حاوی جزئیات هزاران نفر در ارتش و نهاد امنیتی است.در پی این اقدام، اطلاعات شخصی حساس مربوط به وضعیت روحی و اجتماعی نظامیان اسرائیل فاش شد.

هکرها این پیام را به نظامیان اسرائیلی ارسال کردند:ما شما را دنبال خواهیم کرد و همه جا دنبال شما خواهیم بود… این تازه شروع کار است.

این گروه هکری خطاب  به گانتز وزیر جنگ اسرائیل نوشتد: «ما همه تصمیمات شما را می دانیم زیرا ما گزارش های محرمانه ای از ارتش و گانتز داریم و همچنین اطلاعاتی در مورد برنامه های عملیاتی، نقشه ها، اطلاعاتی درباره محل استقرار یگان ها و نیروها و مکاتبات آنها… ما این اطلاعات را به همراه جنایات شما برای  همه مردم دنیا منتشر خواهیم کرد.»

ایال علیمه، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی  اسرائیل، معتقد است هک کردن حساب های  افسران ارتش اسرائیل تهدیدی برای امنیت سازمان نظامی است.

علیمه به الجزیره نت توضیح داد که افشای جزئیات و حجم عملیات هک که برخی از نظامیان و افسران را هدف قرار داد محرمانه است، وی گفت این هک در حالی اتفاق افتاد که  ارتش  کمپین های آگاهی بخشی را در میان سربازان خود به منظور تقویت تلفن های همراه و اطمینان از استفاده ایمن از آنها تشدید کرد.

این تحلیلگر نظامی درباره پیامدهای هک اخیر منتسب به هکرهای ایرانی می‌گوید: «این ثابت می‌کند که ارتش اسرائیل هنوز موفق به ایمن‌سازی اعضای خود و جلوگیری از نفوذ و درز اطلاعات نشده است، بلکه در اعمال محدودیت‌های امنیتی و نظامی کوتاهی کرده است.

به گفته علیم، هک اخیر نشان دهنده تلاش های طرف های خارجی به نمایندگی از ایران، حزب الله و حماس برای کنترل تلفن های همراه و رایانه های سربازان اسرائیلی است

اسامه ابوعبید، کارشناس امنیت اطلاعات و متخصص در مبارزه با جرایم سایبری می گوید  اسرائیل یک شبکه اینترنتی نظامی برای ارتش خود اختصاص داده و از واحد ۸۲۰۰ استفاده می کند.
ماهیت و کار این ارتش الکترونیکی مخفی نگه داشته می شود زیرا این ارتش در حال انجام جنگ سایبری در فضای دیجیتال است،ابوعبید به الجزیره نت توضیح داد که ارتش اسرائیل حملات الکترونیکی را تهدیدی برای امنیت ملی و سیستم نظامی می داند،

این کارشناس امنیت اطلاعات معتقد است اسرائیل در مورد جنگ سایبری و ماهیت آن که در دنیای مجازی به راه انداخته سکوت می کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن