جهان اسلامعمومی

در بریتانیا ، «محمد» محبوب‌ترین نام در سال ۲۰۲۲ شد

آوای سنت : بر اساس اعلام شورای امور خانواده عربستان، در سال ۲۰۲۲ نام «محمد» به محبوب‌ترین نام برای نوزادان پسر در سراسر بریتانیا تبدیل شده است.

به نقل از پایگاه خبری تواصل، شورای امور خانواده عربستان اعلام کرد که «محمد» محبوب‌ترین نام در جهان است.

این شورا بر اهمیت انتخاب یک نام خوب برای نوزاد تأکید کرد، به ویژه اینکه این نام او را تا آخر عمر همراهی می‌کند و این نام، نشانی برای صاحب آن محسوب می‌شود و در شخصیت فرد نقش دارد.

این شورا تأکید کرد: آداب انتخاب نام نوزاد شامل اطمینان از حسن معنای آن، دوری از نام‌هایی که افراد کافر بر خود می‌گذارند، دوری از نام‌هایی که تلفظ آنها دشوار است و پرهیز از برخی نام‌هاست که معنای بدی دارند.

بر اساس گزارشی که شرکت تحقیقاتی آمریکایی «Babycenter» منتشر کرده است، نام محمد در صدر فهرست محبوب‌ترین نام‌ها در میان پسران تازه متولد شده در بریتانیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

در طول سال، ده‌ها هزار نفر از والدین، نام فرزندان خود را در این وب‌سایت ثبت کردند و فهرستی از ۱۰۰ نام محبوب در کشور تهیه شد.

کتاب رکوردهای گینس سالها پیش اعلام کرده بود که نام محمد به بالاترین میزان نامگذاری آن در بین انسان‌ها دست یافته است، زیرا تعداد کسانی که این نام مبارک را بر خود دارند به ۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است.

سال گذشته هم این شرکت تحقیقاتی آمریکایی اعلام کرد که نام «محمد» محبوب‌ترین نام در میان پسران تازه متولد شده در بریتانیا برای سال ۲۰۲۱ است.

این شرکت اعلام کرد: نام «محمد» برای پنجمین سال متوالی در صدر فهرست پرطرفدارترین اسامی نوزادان کشور قرار گرفت. نام‌های «نوح» (‌Noah) و «الیور» (Oliver) به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در فهرست ۱۰۰ نام پرطرفدار بین نوزادان پسر در بریتانیا به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن