آسیاجهان اسلام
موضوعات داغ

عالم افغان:طالبان بدنبال اجرای حدود اسلامی است

مردم افغانستان از طالبان نهراسند!

آوای سنت:سخنران مسجدجامع بیت المعمور ولایت نیمروز هدف طالبان را پیاده کردن قوانین اسلامی در افعانستان و ایجاد امنیت و آرامش برای مردم آن کشور دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، حافظ سلیم الله بلوچ طی بیانات اخیر، پیاده شدن حدود و شریعت دین الهی در سرزمینهای اسلامی را خواست همه ملت افغان خواند و گفت: هدف مجاهدین این است که قوانین اسلام و قرآن در سرزمین افغانستان پیاده شود، لذا مجاهدین امارت اسلامی افغانستان با جانفشانی، فداکاری، از خود گذشتگی و تحمل سختی ها و مشکلات بسیاز زیاد توانستند قدم های نجس و پلید یهود و نصارا را از این سرزمین مقدس قطع کرده و همچنین قانون دموکراسی کفر شامل فحشا، فساد، قتل و غارت گری را از جامعه امروز پاک کردند.

تا چندی پیش مردم افغان به دلیل نبود امنیت نمی توانستند از منازل خود خارج شوند. افراد ناشناس در بازارها، خیابان ها و کوچه ها جلوی عابرین را گرفته و در روز روشن اموال شان را سرقت می کردند. آنها بسیاری از بستگان و خویشاوندان مردم را به شهادت رساندند، تا به امیال پلید و شیطانی خود یعنی دستبرد به اموال و دسترنج سایرین برسند.

وی قتل و خونریزی را دستمایه حضور بیگانگان در افغانستان دانست و افزود: در کشوری که حدود و قوانین باریتعالی اجرا نشود، باید درد ناامنی، سرقت و تجاوز به حریم خانه های شخصی را به جان خرید. هرج و مرج تحفه کسانی است که برای دستیابی به منافع خود، حقوق یک ملت را نادیده گرفته و قوانینی را به اجرا در آوردند که هیچ نفعی برای ساکنین در شهرها و روستاها به همراه نداشت. در چنین سرزمینی آرامش برای اهل زمین امکان پذیر نخواهد بود. وجود راهزنان و چپاولگران در افغانستان محصول زندگی در سایه بیگانگان است، زیرا نیروی بیگانه خود به دنبال ایجاد ناامنی و هرج و مرج بر علیه این ملت بوده است.

حافظ سلیم الله بلوچ مردم افغانستان را شاهدی زنده برای ارمغان حاصل آمده در نتیجه حکومت یهود و نصارا در خاک افغانستان برشمرد و اظهار داشت: اسلام از پیروانش می خواهد که سختی های دنیوی را تحمل کنند تا دین امت اسلام در میان امت تضعیف نشود. آبرو و حیثیت مسلمان در گرو عمل به فرامین قرآن کریم است. تا زمانی که در یک سرزمین اسلامی افراد فاسد و جنایتکاران بر طبق قوانین اسلامی به مجازات عمل خود نرسند، آن سرزمین روی آرامش را نخواهد دید.

هدف از به دنیا آمدن ما پایبندی به نماز و اطاعت از احکام و شریعت دین برحق است. پیش از حاکم شدن امارت اسلامی در این سرزمین، بندگی غیرالله و بردگی طغیان می کرد. در حکومت اجیر شده توسط یهود و نصاری همه چیز به دلخواه اشغالگران پیش می رفت و از اسلام، تنها نام آن باقیمانده بود.

سخنران مسجدجامع بیت المعمور ولایت نیمروز افغانستان تاکید کرد: شرط مسلمانی تنها با خواند کلمه شهادتین محقق نمی شود. با گذاشتن نسخه قرآن در خانه و اداره نمی توان ادعای داشتن اسلام کرد.

زمانی که فرامین الهی در محیط خانه و در اجتماع پیاده شود، مسلمانان به اصل هدف و مقصد خود خواهند رسید. زمینه رحمت و برکت در سرزمین افغانستان به اجرا در آمده و بار دیگر شاهد شوکت و بزرگی اسلام در سراسر دنیا خواهیم بود.

یکی از کرامات اسلام این است که امروز می بینیم که بیگانگان با تمام غرور و امکانات شان در برابر مردم ضعیف و فاقد تجهیزات زانو خم می کنند. پیام مسئولین و بزرگان امارت افغانستان به مردم، رعایت حقوق برابر برای همه و پرهیز از ظلم می باشد. از این تغییر و جابجایی به خود ترس و خوف راه ندهید. تبلیعات شوم دشنان دین اسلام که در فضای مجازی راه انداختنه اند، دروغ و بهتانی بیش نیستند.

ما امروز مسئول هستیم که به مردم بگوییم آنها {مجاهدین طالبان} برادران شما به حساب می آیند. وظیفه همه این است که بتوانند تفاوت میان حق و باطل را تشخیص دهند و مسلمانان این درک و تشخیص را در خود دارند.

حافظ سلیم الله بلوچ خاطر نشان ساخت: قابل کتمان نیست که تعداد زیادی از میان همین ملت در برابر مجاهدین ایستادگی کرده و به سوی شان آتش گشودند، اما زمانی که به اسارت مجاهدین در می آمدند با آنها بخوبی و با انسانیت رفتار می شد.

خواست دیگر مجاهدین از مردم این است که منازل و خانه های شان را رها نکرده و ترک دیار نکنند. آنها آمده اند تا از جان، مال و ناموس ساکنین و فرزندان شان در مقابل بیگانه و ناامنی دفاع کنند. اگر در حق کسی احجاف و کوتاهی صورت گرفت، اطلاع رسانی کنید تا مورد پیگیری قرار گرفته و مشکل پیش آمده برطرف گردد، اگر قدم خود را در چارچوب اسلام و شریعت قرار دهیم، هیچ گزندی پیش نخواهد آمد. کسی باید از مجاهدین بترسد که قصد جان و مال مردم را داشته و در گذشته اموال عمومی را به غارت برده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن