جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

فلسفه توهین به مقدسات اسلامی

یادداشتی از جمال نصار

آوای سنت : سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در سوئد یکی از مذموم ترین کارها با هدف تمسخردین اسلام به بهانه آزادی بیان است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، متأسفانه مسلمانان امروز مانند یتیمانی هستند همه آنها را مسخره می کنند و برای جسارت به آنها جرات پیدا کرده اند.

این رفتار اولین بار نبوده و آخرین هم نخواهد بود زیرا قبل از اینکه دیگران ما را مسخره کنند خودمان از مقدسات خود غافل شدیم و آنچنان که لازم بود حرکتی نکردیم تا آنها را از این اقدامات مذموم که توسط سازمان ملل محکوم شده بود بازداریم.

سازمان ملل اصل افترا به ادیان را رد کرد و در جلسه عمومی خود که در تاریخ ۱۱/۱۱/۲۰۰۴ میلادی برگزار شد،مبارزه با افترا به ادیان را خواستار و به جای توهین به ادیان،خواستار گفتگوی بین ادیان شد.متأسفانه قطعنامه های سازمان ملل تنها در مورد کشورهای ضعیف اعمال می شود.

هر از گاهی درغرب عده‌ای از افراد،چه افراد عادی،چه روزنامه‌نگار،مجله و چه سران دولت،مرتکب چنین اعمال فجیعی می‌شوند که از طریق آن تلاش می‌کنند اسلام، پیامبر بزرگوار و مقدسات آن را تحقیرکنند.

برخی از خاورشناسان درگذشته درتحریف میراث اسلامی و توهین به پیامبر اعظم،پیشقدم شدند تا آن حضرت را تحقیر و چهره و پیامش را تحریف کنند.

سوال اینجاست که اگر این عمل از طرف مسلمانان و یا حتی ملحدانی باشد که همه ادیان را انکار می کنند و برخی از آنها انجیل یا تورات را به این شکل تحقیرآمیز مسخره کنند،چه می شود؟

جهان قیام می‌کرد و دست از تلاش نمی کشید تا این که همه کشورها،سازمان‌ها و ارگان‌های بین‌المللی این عمل را محکوم کنند و هر کس این عمل را انجام دهد متهم به یهودستیزی،تروریسم و ​​دیگر اتهامات غیرقانونی است.

موضوع دیگری که این افراد را در انجام چنین اقداماتی یاری می کند،وضعیت ضعف، تسلیم و وابستگی رژیم های عربی و اسلامی به الگوی غربی است.متاسفانه نشنیدیم که کشورهای بزرگ عربی و اسلامی این جنایت علیه مقدسات اسلامی را محکوم کنند،یا حداقل برای اعتراض دیپلماتیک،اقدامی برای فراخوانی سفیر انجام دهند.

به همان اندازه که رژیم های عربی و اسلامی سست تر باشند،به همان اندازه متوجه می شویم که دیگران مقدسات ما را دست کم می گیرند و آنها را تحریف می کنند و حتی از این موضوع فراتر می روند و به غارت آنها می پردازند.

همانطور که برای مسجد الاقصی شریف،اولین قبله مسلمانان اتفاق افتاد،رژیم صهیونیستی در فلسطین عربده کشی می کند،مقدسات را هتک حرمت می کند،مردم بی گناه را می کشد و همه جهانیان فقط نظاره گر هستند، بلکه رژیم‌های بین‌المللی را می‌یابیم که حمایت می‌کنند و رژیم‌های عربی در حال عادی‌سازی روابط هستند و در کنار اسرائیل می‌ایستند.

بر این اساس، اگر هر یک از ما قاطعانه عمل نکنیم و پاسخی متناسب با این رویداد مهم نداشته باشیم، آنچه در آینده اتفاق می افتد بدتر خواهد بود.

ما نمی توانیم برای احقاق حقوق و حفظ مقدسات خود روی دیگران حساب بازکنیم زیرا غرب دارای سیاست یک بام و دو هوای نفرت انگیز است.اگر فردی مثلاً پرچم اسرائیل را بسوزاند،یهودی ستیز است و اگر شخص دیگری پرچم همجنس گرایان را بسوزاند،دچار همجنسگرا هراسی می شود،اما اگر فردی بی فکر و نادان،قرآن کریم را بسوزاند، او نظر خود را بیان کرده است.

دولت‌ها، رژیم‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات علمی عربی باید نقش روشنی در دفع این حملات ناروا علیه دین اسلام به هر وسیله ممکن ایفا کنند و سکوت تحقیرآمیز نکنند.

اقدام این فرد احمق در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم نه تنها یک اقدام سیاسی علیه اسلام و مسلمین بلکه نقض سازماندهی شده، اقدام تحریک کننده و جنایت نفرت انگیز علیه مقدسات اسلامی است. بنابراین جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در نفی نفرت،تبعیض،تحریک وخشونت علیه ادیان و مقدسات بر عهده بگیرد و این مسئولیت همه است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن