جهان اسلامعمومی

مسلمانان باید به دوره عزت و عظمت برگردند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع نور ایرانشهر بیماری کرونا را هشداری از سوی خداوند متعال برای بیداری انسان ها از غفلت و گمراهی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد طیب ملازهی در گفتاری وضعیت امروز مسلمانان در سرزمین های اسلامی را بسیار تکان دهنده خواند و گفت: زمانی که خدای متعال نعمت می دهد، سر به طغیان می زنیم. ناسپاسی و کفران نعمت امروز به وفور در جامعه اسلامی مشاهده می شود. برخی انسان های مسلمان متاسفانه دچار ناشکری و ناسپاسی می شوند. در این شرایط حالات هشدار دهنده به صدا در می آیند، اما ما به جای اینکه از خواب غفلت بیدار شده و متوجه باریتعالی شویم دربی خیالی و بی فکری که شیطان ما را بدان مشغول می دارد غوطه ور می شویم.

وی افزود: امروز دنیا تکان خورده و یک ویروس به نام کرونا زندگی عادی را در بیش از هشتاد کشور مختل کرده است. بی شک این مسئله مفهوم واقعی قدرت الله متعال را می رساند . این را بدانید که هر مسیری به جز مسیر رب العالمین انسان را به هلاکت خواهد رساند. با وجود پیامدهای مخرب و منفی ویروس کرونا، درس عبرت نمی گیریم. این ویروس امتحان الهی نیست، بلکه عذابی می باشد که بشریت را به خود درگیر ساخته و هدف از این هشدارها بیداری مسلمانان است، ولی ما باز هم بیدار نمی شویم.

‌برای رهایی از مشکلات دری به جز رجوع به رب العالمین وجود ندارد. اگر میخواهیم از بلا، فتنه، مصیبت و گرفتاری های متعدد رهایی یابیم، تنها راه، بازگشت به سوی خداوند است. بدانید هر کس کار بدی انجام دهد و یا بر خود ستم ورزد و سپس استغفار کند، خدای آمرزنده و مهربان، یار و همراه وی خواهد بود.

مولانا ملازهی با بیان این مطلب که متاسفانه امت اسلامی دچار غفلت عظیم و بزرگی شده است، اظهار داشت: اگر غافل نبودیم، هندوهای گاو پرست بی دین مسلمانان را در هندوستان قتل عام نمی کردند. آنها با انواع و اقسام وسایل مساجد را تخریب می کنند، زیرا بخوبی فهمیده‌اند خاصیت مسلمان مانند کف کنار دریا شده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم می فرماید، زمانی خواهد آمد که امت من از نظر کثرت بسیار زیاد می شوند، اما از نظر خاصیت همانند کف دریا خواهند بود.

مسلمان زمانی چنان رعب و وحشتی برای سایرین داشت که در زمان امیر المومنین عمر بن خطاب رضی الله عنه رومیان یک ماه قبل از جنگ با مسلمانان ترسیدند، پاهایشان لرزید و اعلام شکست کردند.

مدیر مدرسه علوم دینی شمس العلوم ایرانشهر عنوان نمود: امروز وقتی دشمن می خواهد حمله کند، مسلمان پاهایش می لرزد. چرا که مسلمان، مسلمان واقعی نیست. مسلمانی که با وجود اینهمه مشکلات هنوز بیدار نمی شود. مسلمانان صدر اسلام با تمام وجود غلام خدا و رسول برحق بودند، اطاعت از خدا و رسول در زندگیشان جاری بود. زندگی های امروز را با زندگی های صدر اسلام مقایسه کنیم و ببینیم که منش و روش مان چه مقدار به شیوه زندگی رسول خدا و صحابه رضی الله عنهم شباهت دارد، اگر گناهی از ما سر می زند می بایست بلافاصله استغفار و توبه کنیم.

ممتازترین و شاخص ترین نتیجه استغفار آن است که الله متعال عذاب را از انسان ها دور می کند. خداوند ریشه این بیماری را از میان مسلمانان ریشه کن خواهد کرد، بشرطی که با خلوص دل و نیت صادقانه به مسیر حق باز گردیم. دومین نتیجه استغفار آن است که گناهان انسان آمرزیده شده و رزق و روزی افزایش میابد. فرزندان با اخلاق نیکو به پرورش می رسند و خداوند متعال به زندگی بنده اش رفاه، آسایش و عمر با برکت عطا می نماید.

مولانا ملازهی خاطر نشان ساخت: همه ما مسلمان هستیم. خداوند متعال ما را جزو امت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم قرار داده و این بزرگ‌ ترین افتخار و سعادت برای امت واحده می باشد. خداوند بزرگ‌ ترین هدیه را به وسیله همین پیامبر مهربان برایمان فرستاد و آن قرآن عظیم الشان است.

قرآن کریم یگانه داروی شفا بخش امراض، بلاها، مسائل و مشکلات شناخته می شود، اگر می خواهیم از امراض، بلاها و فتنه ها نجات پیدا کنیم، راه آن چنگ زدن به کتاب الهی است. الله ذوالجلال بندگانش را هدایت و راهنمایی کرده است که در مقابل بسیاری از ناملایمتی ها و مشکلات به این کتاب نورانی و مقدس مراجعه کنند. نماز بزرگ‌ ترین قلعه مستحکم رب العالمین در مقابل دشمن اصلی همه ما انسان ها یعنی شیطان لعین می باشد و قرآن کریم نیز بالاترین داروی شفا بخش برای امراضی است در روی زمین پیدا می شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن