جهان اسلامعمومی

نزدیکی مسلمانان به دشمنان امت اسلامی خسارت بار است

ضرورت تقویت وحدت در جامعه اسلامی

آوای سنت: امام جمعه مشهد ریزه سیاست برخی کشورهای از منطقه در تعامل با رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی طی بیاناتی با اشاره به فاجعه رجیع که در سال چهارم هجری اتفاق افتاد، نیت دشمنان را در براندازی نظام اسلامی در کشورهای تحت امر مسلمین خواند و گفت: در صدر اسلام دو قبیله عضل و قاره ادعای اسلام کرده و از پیامبر صلی الله علیه و سلم درخواست کردند که قرآن و شریعت را به آنها تعلیم دهد. نبی مکرم ده نفر از صحابه را همراه نمایندگان دو آن قبیله به مناطق شان روانه نمود، اما از آنجا که آنها به ظاهر ادعای اسلام کرده و هدف واقعی شان ضربه زدن به مسلمانان بود، همه آن اصحاب بزرگوار را به شهادت رساندند، لذا دشمن در هر دوره و زمان به هیچ عنوان مورد اعتماد نبوده و نخواهد بود.

کسی از اسلام نفرت دارد همیشه اهل خیانت و ضربه زدن است و در هر فرصت به این می‌اندیشد که برای نابودی اسلام و مسلمین طرح و برنامه‌ای را به مرحله اجرا بگذارد. چنانچه در حال حاضر دشمنان اسلام اعم از یهود و نصارا و هم ‌پیمانان آنها بارها و بارها به مسلمانان در کشورهای اسلامی خیانت ورزیده و به وعده های داده شده عمل نکردند.

مولانا علی بائی از منافقین به نام دشمنان پنهان یاد کرد و اظهار داشت: آنها با پوشیدن لباس امت، مردم را فریفته و معمولا از پشت خنجر زده و قدرت جنگ رو در رو را ندارند. آنها دشمنی شان را در دل پنهان می کنند تا در فرصت های به دست آمده زهرشان را بریزند.

چه بسیار خون هایی که در نتیجه دشمنی منافق روی زمین ریخته شده و بهترین مردم را از امت اسلامی گرفته است. امروز تشخیص دشمن واقعی از دشمن پنهان سخت شده و هوشیاری زیادی لازم است تا بتوانیم تفاوت خوب و بد را از هم تشخیص دهیم. آنها با استفاده از اسباب مادی و ظاهری مسلمانان را تخریب کرده و از طریق رسانه هایشان بی بند و باری، بی‌حجابی، اختلاط زن و مرد در مجالس خصوصی و عمومی را ترویج می دهند. یهود با تولید فیلم های مخرب قصد تسلط بر قلوب مسلمان ها را دارد، پس باید بیش از گذشته متوجه خطراتی که ما را تهدید می کنند، باشیم و از بیهوده دامن زدن به اختلافات پرهیز نماییم. اختلافات باعث می شوند تا دشمن از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را به نفع خود ببرد. متاسفانه در عصر کنونی اتحاد و یکدلی در جوامع اسلامی کمرنگ شده و سبب به وجود آمدن مشکلات و تبعات جبران ناپذیری برای امت اسلامی شده است.

برای دستیابی به اتحاد و وحدت واقعی از وحدت قولی عبور کرده و به وحدت عملی چنگ بزنیم. همه باید از شعار بسوی وحدت حرکت کنیم. قرآن و تعالیم رو بخش نبوی عامل یکدلی و اتحاد دنیای اسلام به حساب می آید.

امام جمعه مشهد ریزه در انتقاد به سیاست های برخی دول اسلامی منطقه عنوان نمود: در حالی که همه ملت های کفر در مقابل اسلام یکدست و متحد هستند، چرا ما مسلمانان نمی توانیم در دفاع از ارزش های اسلام و مسلمین در مقابل دشمن در یک صف کنار هم بایستیم؟

امروز چرا از جهان اسلام، حکومت های اسلامی و بخصوص کشورهای عربی در مقابل حرکات جنایتکارانه اسرائیل اقدامی موثری که آنها را از مواضع شان به عقب بنشاند، شاهد نیستیم و تا کی باید شاهد فرو ریختن خانه‌های مردم فلسطین بر سر فرزندان آن دیار باشیم؟ تا به کی باید شاهد فریادها و فغان های کودکان و اطفال معصومی باشیم که تنها گناه آنها تولد در آن سرزمین است!؟ تا به کی باید شاهد پایمال شدن قدرت و تمدن اسلامی در سرزمین های متعلق به مسلمان باشیم؟

مولانا علی بائی تاکید ورزید: درد اصلی این است که ما علاوه بر اینکه نتوانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کرده و از ناموس اسلامی خود دفاع کنیم. از سوی دیگر شاهد توافقنامه های ننگین عادی سازی روابط با رژیم ظالم و کودک کش اسرائیل توسط بعضی کشورهای اسلامی هستیم. یقیینا یکی از عوامل غفلت بخاطر دوری امت از مساجد می باشد. مسجد نه تنها در ابعاد معنوی التیام بخش مشکلات داخلی است، بلکه می تواند در راهنمایی قشر جوان به شناخت بیشتر دین و تناقضات غرب نقش تعیین کننده ای داشته باشد. سران حکومت های کفر تنها با حکومت های اسلامی سر جنگ ندارند، بلکه جنگ اصلی آنها با مسجد به عنوان قلب و نیروی فکر مسلمانان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن