جهان اسلامعمومی

پخش اذان برای نخستین بار از مسجد شهر استاکتون انگلیس

آوای سنت : مسجد شهر استاکتون انگلیس برای نخستین بار با اجازه مسئولان این شهر اجازه اذان گفتن از پشت بام این مسجد را دریافت کرد.

به نقل از الالوکه، نزدیک به یک هزار نفر در مسجد فاروق عزام در منطقه باوسفیلد در شهر «استاکتون آن تیز» انگلیس گردهم آمدند تا برای نخستین بار شاهد گفتن اذان بر پشت بام این مسجد در شمال شرقی انگلیس باشند.

قرار است که مسلمانان پس از گرفتن موفقت رسمی از شورای محلی شهر استاکتون هر جمعه بر پشت بام این مسجد اذان بگویند.

«طارق صادق» مدیر مسجد فاروق عزام، گفت: ما از شورای محلی شهر استاکتون آن تیز و همه مسئولان و کسانی که ما را حمایت کردند، تشکر می کنیم که به ما اجازه دادند تا برای نخستین بار به صورت علنی اذان در این مسجد گفته شود.

صوفی مبین، معاون مدیر این مسجد نیز گفت: گفتن اذان بالای این مسجد در فضای باز برای دعوت مردم به نماز، تاثیر مثبتی بر مسلمانان و دیگران خواهد گذاشت.

دفتر آمار انگلیس(ONS) اخیرا در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: تعداد مسلمانان در انگلیس و ولز در طول ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است. به طوری که تعداد ساکنان مسلمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳.۹ میلیون نفر رسیده است.  پنج شهرانگلیس بیشترین تعداد مسلمانان را دارد که شامل بیرمنگام با ۳۴۱.۸۱۱ مسلمان، بردفورد با ۱۶۶.۸۴۶ مسلمان، منطقه تاور هملتز لندن با ۱۲۳.۹۱۲ مسلمان، شهر منچستر با ۱۲۲.۹۶۲ میلمان و منطقه نیوهام لندن ۱۲۲.۱۴۶ مسلمان.

مسجد مرکزی شهر کلن آلمان نیز نیمه اکتبر گذشته برای نخستین بار از طریق بلندگو اجازه پخش اذان دریافت کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن