دسته‌بندی نشده

مخالفت افکار عمومی دنیای عرب با عادی سازی مناسبات با اسرائیل

آوای سنت : سایت یهودی بریتانیا:اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عربی خواستار دموکراسی هستند و از به رسمیت شناختن اسرائیل خودداری می کنند.

هفته نامه انگلیسی یهود نیوز گزارشی ازگاتهام کانفینو،خبرنگار خود در اسرائیل با این عنوان منتشرکردکه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عربی خواستار دموکراسی هستند و از به رسمیت شناختن اسرائیل سرباز می زنند.

او در این گزارش خود از یک نظرسنجی عمومی در ۱۴ کشور عربی سخن گفت که نشان داد اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عربی از وجود یک نظام دموکراتیک حمایت می کنند و درعین حال مخالف به رسمیت شناختن دولت اشغالگر اسرائیل هستند.این گزارش به منظور آگاهی از روند افکار عمومی عرب نسبت به طیفی از مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انجام شد.

گزارش هفته نامه یهودی تاکید کرد که حدود ۷۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی تایید کردندکه از یک سیستم دموکراتیک حمایت می کنند.۸۷ درصد معتقدند که فساد مالی و اداری در کشورشان گسترده است و ۳۹ درصد می گویند که از برابری کامل برخوردار نیستند.

این گزارش تاکید می کندکه با وجود موج اخیر عادی سازی رسمی سران برخی از کشورهای عربی مانند امارات، مراکش، بحرین و سودان با رژیم اشغالگر اسرائیل، ۸۴ درصد از پاسخ دهندگان عرب مخالف به رسمیت شناختن اسرائیل توسط کشورهایشان هستند.

این سایت به نقل از یوئل گوزانسکی، محقق ارشد مؤسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) و متخصص سیاست کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت که بر اساس شناختی که از افکار عمومی عرب دارد،این نظرسنجی موجب شگفتی او نشده است.

این محقق تاکید کرد:قراردادهای عادی سازی و همچنین قراردادهای صلح با اردن و مصر با سران این کشورها امضا شده است نه با مردم و اکثر مردم مصر مخالف اسرائیل هستند.

در این گزارش آمده است که ۸۴ درصد این مردم،سیاست های اسرائیل و آمریکا را تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه عربی می دانند در حالی که تنها ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ایران و روسیه را یک تهدید به حساب می آورند.

این نظرسنجی در کشورهای موریتانی، مراکش، تونس، لیبی، مصر، سودان، الجزایر، فلسطین، لبنان، اردن، عراق، عربستان سعودی، کویت و قطر انجام شد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن