دسته‌بندی نشده
موضوعات داغ

ورود سازمان ملل به جنجال تجاوز جنسی یک مقام طالبان

آوای سنت : سازمان ملل از طالبان خواست در مورد اتهامات مربوط به تجاوز و آزار یک زن و سپس وادار کردن او به ازدواج توسط یک مقام سابق در دولت طالبان تحقیق کند.

نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در بیانیه‌ای گفت: «ما از دولت طالبان می‌خواهیم با شفافیت در مورد تمامی اتهامات و ادعاهای مربوط به اعمال خشونت و نقض حقوق زنان تحقیق کند، عاملان این اقدامات را تحت پیگرد قرار داده و امنیت تمامی دختران و زنان افغانستان را تامین کند.»

از روز سه‌شنبه ویدئوهای یک زن جوان که خود را الهه، دختر یک ژنرال بازنشسته و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه کابل معرفی می‌کند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بازنشر می‌شود. این زن جوان ادعا می‌کند که پس از بازداشت توسط ماموران طالبان به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراضی زنان در سال گذشته، توسط سعید خوستی، سخنگوی سابق وزارت داخله طالبان مورد تجاوز قرار گرفته و بعد مجبور شده است با او ازدواج کند.

پس از انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی سعید خوستی تایید کرد که الهه همسر سابق اوست ولی سایر اتهامات از جمله تجاوز حین بازداشت و یا وادار کردن این زن به ازدواج را تکذیب کرد. این عضو ارشد و با نفوذ طالبان الهه را به تکفیر متهم کرد و گفت به این دلیل او را طلاق داده و حاضر است در دادگاه از ادعاهای خود دفاع کند.

سعید خوستی از مشاروان ارشد سراج الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و رهبر شبکه حقانی است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان معتقدند که سرنوشت الهه نمونه‌ای از وضعیت اسفبار زندگی زنان تحت حکومت طالبان است ولی اعضا و طرفداران طالبان این افشاگری را «توطئه» علیه این گروه توصیف می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن