تربیت فرزندانزن و خانواده

الگوهای غیر اسلامی برای جوانان ما مهلک است

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی نعمان ابن ثابت ساربوک الگوبرداری از الگوهای غیر اسلامی را شرم آور خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا فضل الله رئیسی حضور مستمر فرزندان دانش آموز در فضای مجازی را یک بحران بزرگ برای جامعه توصیف کرد و گفت: والدین باید مراقبت بیشتری نسبت به فعالیت فرزندان شان در فضای مجازی نشان داده و آنها را از دام هایی که برایشان پهن شده است، نجات بدهند. آینده جامعه ای که فضای مجازی آن بیش ازحد در اختیار دختران مسلمان قرار می گیرد بسیار نگران کنند است. حضور در فضای مجازی بدون ضرورت انسان را به چاله هایی می اندازد که بیرون آمدن از آنها امکان پذیر نخواهد بود.. لذا می طلبد که سرپرستان خانواده ها برای کنترل فرزندان شان در این زمینه توجه کافی داشته باشند. فضای مجازی ناموس، عزت و شخصیت انسان را به باد می دهد. نطفه بسیاری از قتل هایی که امروز در جامعه رخ می دهد در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسته می شوند.

مولانا رئیسی سعی و تلاش برخی گروه ها ناشناس را گمراه کردن جوانان ملل مسلمان و تشویق نوجوانان بسوی بی بندو باری اخلاقی خواند و افزود: مسلمین باید آگاه باشند و بدانند که در دنیا افراد از خدا بی خبر به جایی اینکه بشر را بسوی وحدانیت سوق بدهند آنان را بطرف غیر خدا دعوت می کنند. بیشماری جوان امروزی گرفتار مشکلات فکری بوده و گستاخی و بی ادبی را در جامعه ما ترویج می دهند. این مسائل باعث می شوند تا حرمت ها شکسته شده و بزرگ و کوچک حریم یکدیگر را رعایت نکنند. اسلام و شریعت محمدی از ما می خواهد که ساده لو نباشیم و فریب دشمن را نخوریم.

امام جمعه شهر ساربوک در استان سیستان و بلوچستان، یهود را دشمن دیرینه اسلام دانست و متذکر شد: از مکر یهود بترسیم. پیروان این قوم چشم دیدن شخصیت حضرت رسول را نداشتند و از بدو تولد بر علیه ایشان نقشه های زیادی کشیدند. مسلمانان باید بدانند که یهود خیرخواه و دلسوز اسلام نیست. دلیلی ندارد هر تبلیغی که از سوی یهود در جامعه رواج پیا کند با استقبال جوان مسلمان روبرو می شود. استقبال و الگوبرداری از الگوهای مبتذل غربی برای امت ما شرم آور است، پس زمانی که مسلمانان با دشمنان اسلام دست دوستی بدهند بدانند شکست قطعی خواهد بود. مسلمان واقعی باید با قرآن محبت و دوستی برقرار کند.

مسئله طلاق و ناهنجاری های جامعه از عدم تربیت درست می باشد. در مورد تربیت فرزندان آنچه که خواسته اسلام است، ادا نمی شود. نصرت خداوند متعال زمانی شامل حال ملت های مسلمان خواهد شد که پایبند به ادای نماز باشند. جوانان از انجام کارهای خلاف پرهیز کرده و زندگی خویش را با امور دینی سپری کنند.

مولانا رئیسی غفلت را بالاترین خطر بر سرراه مومنین توصیف کرد و اظهار داشت: غفلت بدین معنا است که انسان تعهدات، وظایف و مسئولیت‌هایش در قبال خانواده و جامعه را فراموش کند. حیات با دنیا و ثروت حاصل نمی‌شود، بلکه با شناخت رسالت، عمل به تعهدات و آشنا ساختن جامعه به وظایف‌شان به دست می آید. با خواندن نماز بی‌روح حیات معنا پیدا نمی کند. حیات با ظلم ستیزی و با امر به معروف و نهی از منکر امر تداوم میابد. برای تربیت اولاد از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. تربیت به روش و سنت نبی اکرم بهتر و با ارزش‌تر از هر ثروت است. وقتی که به خانه برمی‌گردید بچه‌هایتان را در آغوش گرفته و به آنها محبت کنید. به جمع خانواده با خوشرویی و نوازش آرامش خاطر و اطمینان بخشیده و ایشان را نسبت به خطراتی که در فضای حقیقی و مجازی تهدیدشان می کند آگاه سازید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن