تربیت فرزندانزن و خانواده

مهم ترین وظیفه مادر تربیت فرزند صالح است

آوای سنت: استاد اهل سنت خراسان رضوی مقام مادر را شایسته زنانی خواند که فرزندان شان را به بهترین نحو ممکن تربیت و پرورش می کنند.

به گزارش آوای سنت، مولوی قربان حیدری با اشاره به اشتیاق وافر برخی از میان زنان و دختران جوان به بی حجابی و ترویج الگوهای پوششی مبتذل با گریزی به جایگاه بانوان طی ادوار مختلف و بویژه دوران امپراطوری های ایران و روم در پیش از طلوع خورشید اسلام، مقام زن در میان طبقه اشرافی و صاحب منصبان جامعه را در حد یک کنیز یاد کرد و گفت: در شیوه های کشور داری نوین، سران قدرت ها الزاماتی از جمله برپایی جلسات و نسشت های برنامه ریزی و تقسیم کارهای کلان در میان طبقه مرفه امری مرسوم و معمول بشمار می رفت که زنان در این سیاست گذاری هیچ نقشی بر عهده نداشتند. در یونان نیز همچنین ستم های زیادی در حق زنان اعمال شد.

مولوی حیدری، ارتقاء جایگاه زنان از سوی رومی ها را در استفاده ابزاری از بانوان جوان در مجالس رقص و آواز خواند و اظهار داشت: اسلام زن را شریک زندگی مرد قرار داد و به وی ارزش و بها بخشید، اما اشراف قریش زن را برای کنیزی و رفع و رجوع امیال جنسی خود می خواستند و جز این ارزشی برای وی قائل نبودند. آنچه که اسلام بیان می کند برابری نوزاد دختر با نوزاد پسر از ابتدای تولد است. باریتعالی زن و مرد را از یک خاک آفرید و کسی که به چگونگی خلقت آدمی آگاه باشد می داند که تفاوتی در این دو وجود ندارد، اما غیر خدا پرستان کاری به پیام انبیاء نداشتند و نمی خواستند منافع خود را با پیام الله معاوضه کنند.

استاد حوزه اهل سنت، دلیل دین پرستی مومنان را بخاطر ترس از خدای متعال دانست و عنوان کرد: قرآن کریم عمل نیک و بد آدمی را نادیده نمی گیرد. از نگاه قرآن فرقی نمی کند که یک عمل از سوی چه کسی و در چه مقامی صورت بگیرد. جایگاه مرد در خانواده بعنوان سرپرست تعیین می کند و به زن امور خانه را واگذار می کند. این برابری باعث می شود تا خانواده در یک چرخه منظم و هدفمند به حرکت خود ادامه دهد، لذا مقام مادر شایسته زنی است که فرزندش را به بهترین نحو ممکن تربیت و پرورش می کند.

مولوی حیدری ضرورت استفاده از حجاب و پوشش اسلامی را به جهت افزایش امنیت اشخاص در اجتماعات بیرونی توصیف کرد و افزود: در صدر اسلام همه مردم رعایت نگاه و حجاب را می کردند، لیکن امروز با آنکه آسیب های فراوانی بانوان را در معرض تهدید قرار می دهند، ولی می بینیم که تعداد ایشان در خیابان ها بعضا بیشتر از مردان است. فرامین اسلام تماما برای حفظ ارزش و جایگاه زن تعیین شده اند و بدین معنا نیست که نسبت به مرد ناچیز به حساب آید. زن قیمتی ترین هدیه خداوند به مرد است تا از وی در برابر خطرات احتمالی حفاظت کند.

این عالم اهل سنت یادآور شد: در حالی که زینت زن باید برای همسرش بکار گرفته شود، می بینیم که برخی زنان در خانه مانند یک کلفت و در بیرون به بهترین شکل خود را می آرایند. وظیفه زن این است که همچون زنان صدر اسلام وقتش را برای مسائل خانه صرف کرده و برای کم کردن مشکلات بکوشد. ملت های مختلف زن را یک کالای لوکس می دانند و به همین دلیل صدر مجلس عمومی را به آنها اختصاص می دهند. اسلام چنین چیزی را نمی پسندد و زن را به این علت نیافریده است. زنی که همسر اختیار می کند رسالتی سنگین در قبال شوهر و فرزندش به گردن دارد و به اندازه ای که به جمع خانواده خوبی می کند دارای مقام و احترام خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن