تربیت فرزندانزن و خانواده

هشدار در زمینه تاثیرات مخرب فیلم های مستهجن بر جوانان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نوغاب عادت به تماشای فیلم های مبتذل را از حیله های شیاطین برای اغفال جوانان از دینداری و کسب علم برشمرد.

به گزارش آوای سنت مولوی خلیل الله مرتضایی در گفتاری با اشاره به نقش ویرانگر فیلم ها، کلیپ ها و موسیقی های مبتذل در رفتار و حالات امروز فرزندان امت اسلامی گفت: سلاح هایی که شیطان لعین در دوران پیشرفت بر علیه امت آخر زمان بکار می گیرد بسیار قدرتمندتر از گذشته طراحی می شوند. در زمانه تسلط اینترنت بر جریانات جوامع، وسایل لحو و لعب و موسیقی های ذخیره شده در درون موبایل ها را بعضا می توان در درون مساجد نیز شنید.

موسیقی های غربی در گذشته شنونده زیادی نداشتند و نوار کاست در معدود منازل پیدا می شد، اما رفته رفته امکاناتی فراهم گردید که داخل خودروی در حال حرکت هم می شد موسیقی شنید. برخی ها موسیقی را حرام نمی دانند، زیرا قابل دیدن نیستند، اما آنچه را که به دفعات می شنویم روی فکر انسان تاثیر می گذارد که پیامدهای بعدی آن ترتیب دادن مجالس ناسالم و تفریحات عیش و نوش شبانه هستند.

مولوی مرتضایی هدر رفت اوقات فراغت نسل آینده در بهترین سال های عمرشان در فضای مجازی را هدف شیاطین جنی و انسانی دانست و افزود: کانال های بیشماری ماموریت دارند فرزندان ما را به خود سرگرم کرده و تماشای فیلم های مبتذل را به یک عادت دائمی تبدیل کنند. سریال هایی که با قسمت های زیاد با این هدف ساخته می شوند که طول یکسال ما با آنها تمام شود. همه افکار و خیالات زن و فرزند ما در طول سال به پیگیری بی وقفه داستان دنباله دار زندگی شخصیت های اینگونه فیلم ها سپری می شود و بعد از پایان یک سریال می بینیم که داستان مشابهی از یک شبکه دیگر شروع به پخش می شود. فضای مجازی نیز دست کمی از ماهواره ندارند. غربی ها از این وسیله برای توسعه و پیزشفت خودشان استفاده می کنند، اما از سوی دیگر جوانان ما را می فریبند تا وقت شان را به جای انجام فرایض و خواندن کتاب مفید به چت کردن بگذرانند.

مدرس حوزه علمیه الصدیق بیرجند یاداور شد: روابط پنهانی و آشکار دختران و پسران نامحرم را محصول فعالیت نامحدود در فضای مجازی برشمرد و اظهار داشت: افت تحصیلی در دانش آموزان حکایت از مصرف بیشترین اینترنت در میان این اقشار را دارد. صله رحم و دید و بازدید ها را در فضای مجازی خلاصه کرده ایم، چون انتقال تماس ها سریعتر شده و در حوصله بلند مدت ما تاثیر منفی می گذارد. معنویات در حال ترک زندگی ها هستند. گذشت زمان در فضای مجازی معنا و مفهومی ندارد. به اندازه یکروز کاری بودن در فضای مجازی برای ما طبیعی شده است، ولی یکساعت عبادت را مشقت بار می شماریم و خواندن نماز در سریعترین مدت را برای خود فایده می دانیم.

مولانا مرتضایی شبهه افکنی را نقشه عوامل شیطان برای ایجاد اختلاف در میان علما و طلاب توصیف کرد و عنوان نمود: بدبینی به آموزهای دینی و سرگردانی در دین، ایمان و عقاید مسلمان را سست و کم اثر می کند. درک واقعیت وجودی شیطان که مبداء هدفش را برای به گمراهی کشاندن انبیا علیه السلام صرف کرد و امروز مقصد را در تضعیف دین مسلمانان قرار داده است. برای شیطان بسیار مهم است که قرآن روی طاقچه های خانه ها خاک بخورند. برایش مهم است که مساجد خالی از نمازگزار و جمعیت بازارها غیر قابل شمارش باشند.

شیطان توکل را از ما گرفته و همه فکر ها برای جمع کردن مال بیشتر است. از اعتدال اسم آن باقیمانده و در افراط و تفریط زیاده روی داریم. با وجود آنکه می دانیم عجله از صفات شیطان است حوصله کافی در کارها را از خود سلب کرده ایم. شیطان در همه جا می تواند به ما آسیب برساند جز در یک حالت و آن هم پناه بردن به درگاه خدای متعال است. به قرآن پناه ببریم. عادت به خواندن قرآن را به بودن در فضای مجازی ترجیح دهیم. اذکار، تسبیحات و صلوات را کوچک نشماریم. بدون شک تفریح در زندگی لازم است، ولی تفریح خود را در وب گردی و چت در گروه ها خلاصه نکنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن