مجلس و نمایندگان

اختصاص هفتاد میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی روستاهای مرزی گلستان

تضیحات شادمهر درباره اعتبارت آبرسانی در گلستان

آوای سنت :نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس: ۷۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای مرزی استان گلستان اختصاص یافت.

عضو مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشکسالی رمق مرزنشینان را بریده است، از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای مرزی استان خبر داده است.

امانقلیچ شادمهر با اشاره به بحران منابع آبی در استان گلستان اظهار داشت: شاید کمتر کسی خارج از این استان تصور کند که استان گلستان به شدت با بحران کم آبی مواجه است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی شهرها از جمله گرگان و گنبدکاووس مشکل کم آبی حادتر است، گفت: برای اینکه مشکل کمبود آب شرب شهر گنبد برطرف شود نیاز به ۳۰ حلقه چاه جدید داریم.

وی افزود: در سفر معاون وزیر نیرو به استان حفر ۹ حلقه چاه مصوب شد که از این تعداد ۳ حلقه چاه در روزهای گذشته به بهره برداری رسید و ۲ حلقه چاه دیگر نیز طی هفته آینده وارد مدار خواهد شد.

شادمهر با بیان اینکه وقوع خشکسالی شدید رمق مرزنشینان استان را بریده است، گفت: قرار شده برای تأمین بخشی از آب شرب ۱۵ روستای مرزی، از آب شیرین کن استفاده شود که در حال حاضر آب شیرین کن ” کرند و هوتن” در دست اقدام قرار دارد.

وی بیان داشت: برای این روستاها ۳ تا ۴ حلقه چاه نیاز داریم و طبق قولی که مسئولان دادند امیدواریم آب شیرین کن این منطقه تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: یک مجتمع آبرسانی دیگر هم برای آبرسانی به بخشی از روستاهای مرزی استان در شهرستان گنبدکاووس در دستور کار قرار دارد که امیدواریم بتوانیم در یکی دو سال آینده هم این مجتمع تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: از محل محرومیت زدایی برای تأمین آب شرب روستاهای مرزی استان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مصوب شده و بخشی از آن اختصاص یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن