مجلس و نمایندگان

انتقاد از ضعف امکانات زیر ساختی در سیستان و بلوچستان

آوای سنت: نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی، نبود زیر ساخت های حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان را نوعی بی عدالتی خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، اسماعیل حسین زهی با اشاره به سکونت بیش از نیمی از جمعیت استان سیستان وبلوچستان در روستاها و مناطق دور دست گفت: یکی از معضلات مهم عدم توسعه مناطق روستایی استان نبود مسیرهای مواصلاتی مناسب برای دسترسی به مراکز شهرستان ها می باشد. نبود زیر ساخت های حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان نوعی بی عدالتی است. قدر مسلم احداث راه های روستایی تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای شاخص های توسعه داشته و با احداث محورهای دسترسی روستانشینان به مراکز شهرستان، سرانه های توسعه نمودار خواهد شد.

حسین زهی پیگیری ها به عمل آمده در این خصوص را مستمر خواند و افزود: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای احداث راه های روستایی حوزه انتخابیه تامین شد تا بتوانیم وضعیت نابسمان چند سال اخیر را سرو سامان دهیم. یکی ازمحورهای مهم و حیاتی استان جاده معروف دیگ اشکن است که در صورت احداث آن حجم عظیمی از ترافیک فعلی کاهش یافته و بعلاوه مسافت دسترسی شهرستان های مرکزی و جنوبی استان به استان های همجوار و مرکزی کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در انتقاد به وضعیت نامناسب سوخت در آن حوزه اظهار داشت: علی رغم تذکرات گذشته مجمع نمایندگان استان، متاسفانه باز هم طی ماه جاری شاهد کسر سهمیه سوخت خودروهای شخصی سیستان وبلوچستان بودیم. ما در این استان هیچ گونه زیرساخت ناوگان عمومی از قبیل راه آهن، مترو و سی ان جی را نداریم و مردم برای مسافرت و تردد از خودروهای شخصی استفاده می کنند، لذا کسر سهمیه سوخت در این برهه و زمان جفا در حق ساکنان این استان است.

حسین زهی در این باره متذکر شد: کسر سهمیه سوخت در شرایط فعلی و نداشتن توان مالی جهت خرید سوخت به نرخ آزاد، فشار مضاعفی به اهالی استان وارد می کند. بنابراین کاهش سهمیه قابل قبول نیست. دولت باید تسهیلات ویژه ای برای این امور در نظر بگیرد، نه اینکه با مشکلات و فشار موجود اقتصادی و با کسر سهمیه سوخت هزینه های بیشتری را به مردم تحمیل کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن