مجلس و نمایندگان

انتقاد نماینده مجلس از عدم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ توسط بانک‌های کردستان

آوای سنت : نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از عدم همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به ویژه به قشر خبرنگار انتقاد کرد.

سیدمهدی فرشادان روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌های استان کردستان در سنندج اظهار کرد: وقتی حقی برای خبرنگاران در زمینه تسهیلات قائل شدیم، پس باید عملی شود اما تاکنون رقمی از تسهیلات تبصره ۱۶ به این قشر پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: تدبیری اندیشیده شود کسانی که به بانک‌ها معرفی می‌شوند، منابع مالی برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به آنان تامین شود.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کردستان آخرین استان از لحاظ ایجاد اشتغال است و باید با پرداخت تسهیلات کم بهره برای رفع بیکاری گام برداشت.

فرشادان در ادامه با بیان اینکه با توجه به کشاورزی بودن کردستان، مالیات بر ارزش افزوده قابل تحقق نیست، اضافه کرد: در کردستان چند برابر بیشتر وصولی مالیات داریم که نگران کننده است و فشار مضاعفی را به قشر ضعیف جامعه وارد می‌کند.

وی یادآور شد: ۳۴ درصد مردم استان کردستان با سپرده‌های قرض‌الحسنه یعنی وام های کم بهره‌ سر و کار دارند و عدم همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات اجحاف در حق مردم است.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با بانک‌هایی که نتوانستند منابع بانکی را در استان هزینه کنند و آن را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند برخورد شود./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن