مجلس و نمایندگان

ثبت نام ۶۷ نفر از اهل سنت خراسان رضوی برای نامزدی انتخابات مجلس

آوای سنت : دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۶۷ نفر از برادران و خواهران اهل سنت این استان برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

 امیر فریدنیا اظهار داشت: ۶۷ نفر از این تعداد مربوط به ۲ حوزه انتخابیه تلفیقی “تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد” و “خواف و رشتخوار” بوده و بقیه در سایر حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه تربت جام ۴۳ نفر شامل چهار داوطلب زن و از حوزه انتخابیه خواف نیز ۲۴ نفر شامل ۲ داوطلب زن برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام شده اند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای در این استان را سه هزار و ۶۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین ثبت نام مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس، ۲ هزار و شش داوطلب بوده است و حوزه‌های انتخابیه سبزوار و نیشابور نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

فریدنیا گفت: ثبت نام داوطلبان حضور در رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از سه برابر دوره یازدهم بوده است که گویای رشد مشارکت شهروندان در این فرآیند سیاسی و حساس است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن