مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

دغدغه های نماینده مریوان برای انتخاب استاندار کردستان

شیوا قاسمی پور خواستار انتصاب گزینه ای قوی برای کردستان شد

آوای سنت:نماینده مریوان و سروآباد ضمن تاکید بر ضرورت انتخاب فردی توانمند برای تصدی استانداری کردستان، هرگونه حمایت از شخص خاصی را برای تصدی این مسئولیت تکذیب کرد.

به گزارش آوای سنت، در پی انتشار تصویر نامه‌ای منتسب به چندین نماینده استان کردستان مبنی بر اعلام حمایت از شخص خاصی جهت تصدی استانداری کردستان به وزیر کشور، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن ساختگی دانستن نامه منتشر شده در فضای مجازی گفت: ضمن تاکید بر لزوم انتخاب فردی توانمند با شناخت کافی از استان، به جهت ضرورت ترمیم عقب ماندگی‌های کردستان در این مقطع خاص، تاکنون از هیچ شخصی اعلام حمایت ننموده‌ام و انتشار نامه ساختگی در فضای مجازی را به نوعی در ادامه شیطنت‌ها برای گل آلود کردن فضا و تعقیب مقاصد شخصی می دانم.

ترجیح انتخاب فردی بومی، توانمند با شناخت کافی از کردستان همواره مورد تاکید مجموعه نمایندگان استان کردستان بوده است. بنده امیدوارم که شعار‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم مبنی بر تمرکز زدایی و استفاده از ظرفیت‌های بومی مناطق در انتخاب استاندار کردستان عملی گردد و شاهد انتخابی دلگرم کننده از سوی دولت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اظهار نارضایتی از شرایط مرز باشماق، وضعیت بهداشتی این مرز در شرایط کرونا را اسفناک عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی مرز باشماق از کمترین امکانات بهداشتی همچون سرویس بهداشتی مناسب، نمازخانه، رستوران و غذاخوری مناسب بی بهره است و به این مرز بین‌المللی به اندازه یک ترمینال مسافری داخلی توجه نشده است. وضعیت ایمنی مرز باشماق با توجه به انتقال غیر استاندار حجم قابل توجهی از سوخت به صورت باک های اضافه و گالنی در شرایط هشدار قرار دارد و در صورت بروز کمترین حادثه ای در این مرز فاجعه ای بزرگتر از آتش سوزی مرز افغانستان در انتظار است و چنین شرایطی در مرزی که روزانه چندین هزار نفر و صدها تانکر سوخت از آن تردد می کنند می بایست به سرعت مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی‌پور در رابطه با فرصت‌های استفاده نشده در مرز ادامه داد: بیشترین فساد و مشکلات در حوزه مسئولیت‌های شرکت نفت است که نماینده آن (سازمان همیاری) برای انجام وظایف خود در مرز حضور ندارد و جوان تحصیل کرده مریوانی که در محقرترین شرایط از روی دیوار با عبور یک گالن گازوییل امرار معاش می کند می تواند در صورت استفاده از ظرفیت های فوق‌العاده مرز باشماق به شکل آبرومندتر در آن مشغول به کار شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان همچنین اظهار داشت: گردشگری در استان کردستان و خاص در شهر مریوان بیش از ده سال است که به باد فراموشی سپرده شده و دریاچه آب شیرین زریوار که یکی از پدیده‌های نادر و سخاوت طبیعت بشمار می رود در معرض زوال زیستی قرار دارد. به همین علت از نگاه مردم مریوان حفاظت از دریاچه ای که از آن بعنوان نماد زیبایی و طراوت شهرستان یاد می شود، اصلی مهم و بی‌بدیل است، اما متاسفانه بی‌توجهی و عدم تخصص مدیران در حوزه محیط زیست باعث عدم ساماندهی دریاچه و زوال آن شده است.

قاسمی‌پور با بیان اینکه مردم مریوان در هشت سال جنگ تحمیلی با ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان بعثی ایستادگی کردند، تاکید ورزید: باید امنیت مرزنشینان در روستاها تامین شود تا بنده بعنوان نماینده مجلس با فکر آسوده جهت حل مشکلات و مطالبات مردم تصمیم گیری نمایم. لذا انتظار می‌رود روزهای طلایی انقلاب فراموش نشود.

منطقه شهرستان مریوان به ویژه نقاط نوار مرزی بروی گسل زلزله قرار دارد و چنانچه مردم بناهایشان را با تسهیلات مناسب بازسازی و مقاوم سازی نکنند در آینده ممکن است هر زلزله ای مخاطره آمیز بوده و خسارت‌های آن جبران ناپذیر باشد. از مردم درخواست می‌شود از فرصت ویژه ایجاد شده نهایت بهره را ببرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن