مجلس و نمایندگان

دیدگاه مثبت فراکسیون اهل سنت به کلیت کابینه

آوای سنت: دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس: فراکسیون اهل سنت به اکثر وزیران پیشنهادی نظر مثبت دارد.

دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون با اکثر وزیران پیشنهادی جلسه داشته و نظرشان نسبت به بیشتر آنها مثبت است.

 امانقلیچ شادمهر روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره رای اعتماد به وزیران پیشنهادی رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: شعار محوری آیت‌الله ابراهیم رییسی «ایران قوی» است و برای داشتن ایران قوی، نیازمند کابینه و وزیران قوی هستیم.

دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، بعضی از وزیران معرفی شده از سوی رییس‌جمهوری را موجب وزین شدن کابینه دانست و افزود: رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه‌ و شهرسازی از جمله این وزیران است که به عنوان یک مجاهد نستوه و جهادگری باسابقه، توان ایجاد تحول در وزارت راه را دارد. او نترس و شجاع است و برای حل مسائل این وزارتخانه جامعیت لازم را دارد زیرا سال‌ها در بخش‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیاء منشا اثر بوده و از مدیران موفق این قرارگاه بوده است.

شادمهر با اشاره به نقش قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در حوزه راه‌سازی، قاسمی را آشنا به مسائل وزارت راه‌ و شهرسازی دانست و افزود: قاسمی گرچه سابقه حضور در وزارت راه‌ و شهرسازی را ندارد اما به مسائل این وزارتخانه اشراف کامل دارد و در زمان تصدی وزارت نفت در دولت نهم نیز از وزیران موفق کابینه بود.

وی با بیان اینکه مردم از کابینه دولت سیزدهم توقعشان بسیار زیاد است، گفت: وزیران پیشنهادی باید تحول‌خواه باشند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیرانی رای اعتماد خواهند داد که قلبا به ایجاد تحول ایمان داشته و در وزارتخانه مربوطه سابقه و تجربه کافی را داشته باشند.

دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، آزمون و خطای وزیران در دولت‌های گذشته و تاثیرات منفی آن بر زندگی مردم را یادآور شد و افزود: مردم دیگر به نمایندگان خود در خانه ملت اجازه نمی دهند اشتباه کنند و به وزیرانی رای دهند که می‌خواهند با آزمون و خطا تجربه‌آموزی کنند. نمایندگان با کسی تعارف ندارند و مقابل کسی کوتاه نمی‌آیند و تمام تلاش خود را برای حمایت از تشکیل کابینه قوی در سایه منویات رهبری معظم انقلاب و دستورات رییس‌جمهوری محترم انجام خواهند داد.

شادمهر درباره نظر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی نسبت به وزیران پیشنهادی نیز گفت: فراکسیون اهل سنت با اکثر وزیران پیشنهادی جلسه داشته و نظرشان نسبت به بیشتر وزیران معرفی شده مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان، کابینه‌ای می‌خواهند که بتواند بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کند و کارآمدی و قاطعیت لازم برای تامین خواسته‌های مردم را داشته باشد.

نماینده مردم گنبدکاووس (استان گلستان) در مجلس یازدهم، احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور و سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات را از جمله وزیرانی معرفی کرد که توان حل مسائل وزارتخانه مربوط به خود را دارند و ادامه داد: حجت‌الاسلام خطیب از بدنه وزارت اطلاعات است و بر تمام موضوعات این وزارتخانه اشراف دارد. حضور این روحانی عالی‌رتبه در قم به عنوان یکی از مراکز مهم سیاسی کشور می‌تواند تحولات بزرگی را در این وزارتخانه‌ رقم بزند.

شادمهر ابراز امیدواری کرد که دولت نیز با تبعیت از رهبری معظم انقلاب اسلامی برای تشکیل دولتی فراگیر، فراجناحی و قوی تلاش کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن