مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی:عربستان باید از اسرائیل فاصله بگیرد

آوای سنت :دست دوستی عربستان به سمت ایران با کاهش سطح روابط با اسرائیل معنا پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است عربستان باید حسن نیت خود را برای ارتباط با ایران نشان دهد چرا که نمی‌شود هم متحد رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جهان اسلام باشد و هم دست دوستی به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیشرفت مذاکرات میان ایران و عربستان به عنوان دو کشور اسلامی و استراتژیک منطقه غرب آسیا، گفت: جمهوری اسلامی در مرزهای آبی و حتی در آبهای خلیج فارس با عربستان همسایگی و مراوده دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل موقعیت حرمین شریفین در این کشور، سالیانه هزاران زائر ایرانی به عربستان سفر می کنند لذا این مناسبات به خودی خود دلیلی بر ضرورت کاهش تنش ها و چالش های موجود میان دو کشور است تا ارتباط میان امت اسلامی قطع نشود.

وی افزود: در ادوار مختلف، تنش ها و چالش های مختلفی بنا به دلایل متعددی میان دو کشور بوده لذا اگر می خواهیم مجددا مناسبات به سطح عادی باز گردد باید دو طرف سعه صدر داشته و نیازهای خود را به صورت مشخص بیان کنند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه به نقش عراق و عمان به عنوان میانجی اشاره و بیان کرد: میزبانی و نقش واسطه گری این دو کشور در بهبود روابط و کاهش تنش ها میان ایران و عربستان مؤثر بوده و در حال حاضر مذاکرات به حدی رسیده که می توان به گشایش در روابط دیپلماتیک امید داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تأکید کرد: در این بین باید مراقب شیطنت اسرائیلی ها بود چرا که آنها از بهبود روابط میان کشورهای اسلامی به خصوص ایران و عربستان متضرر می شوند و همواره به دنبال اختلاف افکنی هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید برخی رفتارهای افراطی در دو کشور را نیز نسبت به توسعه روابط مدیریت کرد، اظهار داشت: عربستان نیز باید حسن نیت خود را در منطقه نشان دهد و بداند نمی تواند متحد دشمن جهان اسلام مثل رژیم صهیونیستی باشد اما برای ارتباط با کشوری اسلامی که هزینه های سنگینی برای مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین پرداخت کرده، دست دوستی دراز کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم عربستان موانع سر راه وحدت و همدلی میان جهان اسلام را برطرف کرده و به سمت کاهش سطح روابط با رژیم صهیونیستی گام بردارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن