مجلس و نمایندگان

ساخت دانشکده پرستاری و آموزشی شدن دانشگاه ها مطالبه جدی مردم گنبدکاووس

آوای سنت : نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس، رعایت عدالت، آموزشی شدن بیمارستان‌ها و راه اندازی دانشکده پزشکی را مطالبه جدی مردم گنبدکاووس دانست.

امانقلیچ شادمهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه استان گلستان باید تمرکززدایی شود، گفت: گنبدکاووس ۹ دانشگاه و ۷ بیمارستان دارد و به عنوان شهرستان محوری شرق گلستان از علی آبادکتول تا مراوه‌ تپه درحوزه درمان به جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمات می‌دهد اما از لحاظ آموزشی تمرکززدایی نشده است.

وی افزود: در حالی گنبد کاووس از لحاظ آموزش پزشکی عقب نگه داشته شده که ۳۰۰ جوان در خارج کشور مشغول تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند و چناچه شرایط تحصیل آنها در زادگاهشان فراهم شود علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور می توان کمبود پزشک را هم رفع کرد.

شادمهر ادامه داد: متاسفانه حتی یک دانشکده پرستاری و شعبه بین الملل نداریم و از لحاظ تامین نیروی انسانی هم در مضیقه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات و آموزشی شدن بیمارستان‌ها و راه اندازی دانشکده پزشکی را مطالبه جدی مردم گنبدکاووس دانست و گفت: باید به شرق استان گلستان توجه جدی شود زیرا با کمبود شدید امکانات آموزشی در حوزه پزشکی مواجه هستیم.


برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن