مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

ضرورت استفاده از نیروهای شایسته در مدیریت های آینده

عمل به وعده های انتخاباتی ضرورت حیاتی

آوای سنت: نماینده بانه در مجلس یازدهم بر بکارگیری افراد شایسته در دولت آینده و ایجاد توسعه و عمران شهری و روستایی توسط پارلمان های محلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، بهزاد رحیمی طی بیاناتی با اشاره به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خردادماه گذشته گفت: مردم ما با حضور در پای صندوق های رای یکبار دیگر به خوبی توانستند وظیفه و دین خود را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی ادا نمایند. خوشبختانه اینجانب نیز در ایام انتخابات جلسات تاثیرگذاری را با رئیس جمهور منتخب و اعضای ستاد ایشان داشتم که در آنها راجع به کلیات و جزئیات مطالبات و گلایه مند های مردم حوزه صحبت های مفیدی صورت پذیرفت.

انتظار ما از دولت آینده این است که با مردم رو راست بوده و فکر عاجلی برای رفع موانع و مشکلات معیشتی نمایند، چرا که دل مردم به نظام اسلامی، امنیت پایدار و برنامه های دولت آینده خوش است تا سهمی عادلانه در تقسیمات منابع داشته باشند. ملاک ما در مطالبات انتصاب افراد شایسته و پاکدست در پست های کلیدی است و صرفا انتصاب یک نیروی بومی نمی تواند باعث گشایش مشکلات این حوزه انتخابیه شود.

وی عدالت محوری را رمز پیشرفت کشور خواند و افزود: عدالت به این معنا نیست که در تقسیمات آینده، کسانی مد نظر قرار بگیرند که پیشتر به تریبون دسترسی داشته و یا جزو لیدرهای انتخاباتی بوده اند. بعضا کسانی هستند که با سیاست کاری و رانت بازی مطرح شده و خود را صاحب جایگاه و فردی محق جلوه می دهند. اینجانب بسیار امیدوارم که دولت آینده نهایت امانتداری را بخرج داده و کسانی را بر سر کار گمارد که دلسوز منافع مردم و جامعه باشند.

مردم ما امروز از باند بازی و معاملات پنهانی که تنها منافع عده ای خاص را تامین می کند به ستوه آمده و با این اعمال مخالف هستند. مخاطبان جامعه مسئول عملگرا می خواهند و خواهان کسانی هستند که به حرف هایشان گوش کرده و تمام توان شان را برای رفع معضلات ساکنین محلات و کوچه ها بکار بگیرند. برخی ها حضور پرشور مردم در پای صندوق ها را به نام خود سند زده و می کوشند به مسئولین کشوری مراجعه کرده و با هر ترفندی در استان خود به مدیریت های بالا برسند.

رحیمی با اذعان به این مطلب که رسیدن به منصب از طریق رابطه، فرد مسئول را مدیون افراد خاص می کند یادآور شد: این گروه از مسئولین مشکلات مردم عام را نادیده گرفته و همه تلاش خود را برای جلب رضایت افراد خاص بکار می بندند. این مسئله درخصوص منتخبین شورهای شهر و روستا نیز صدق می کند، چرا که رسالت ایشان کمتر از رئیس جمهور منتخب و نماینده مجلس نبوده و بعنوان نماینده مردم در پارلمان محلی جایگاهی خطیر و ارزشمند دارند.

بنده این اطمینان را می دهم که در انتخابات شوراهای شهر و روستا به هیچ عنوان دنبال سهم خواهی نبوده و به خود اجازه نخواهم داد تا در امور منتحبین شورا دخالت کنم. انتخابات شورا نیز مانند انتخابات های مشابه یک رفراندوم سالم است که در آن از آرا مردم صیانت می شود. باید برای انتخاب مردم حرمت و ارزش قائل شد و آنها نیز می بایست تا جایی که می توانند بر اساس وعده هایشان برای تحقق یافتن منافع خلق تلاش کنند. اولین وظیفه اعضای شوراهای شهر این است که کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که بتواند با همفکری منتخبین مردم، مشکلات جامعه را کاهش داده و زمینه رشد و توسعه شهری را فراهم کند.

این نماینده اهل سنت تاکید ورزید: ساختمان شورای شهر برای تشکیل جلسات و تصمیم گیری پیرامون مسائل مختلف در نظر گرفته شده است،  نه اینکه برخی اعضا ترجیح دهند نشست هایشان را در طول شب و در محیط های مخفی و باغ های اطراف شهر ترتیب دهند تا مبادا کسی از مفاد صحبت هایشان مطلع شود. مفاد تصمیمات گرفته شده می بایست به تایید مردم برسد. شوراها موظف هستند تا از طریق تریبون های مختلف آحاد مختلف جامعه را در جریان مسائل و تصمیمات شان بگذارند.

مسلما همه منتخبین پارلمان محلی جزو نیروهای خوش فکر جامعه بشمار می روند، لیکن برخی افراد به اصلاح سیاسی هستند که این افراد را احاطه کرده و به عناوین مختلف می کوشند ایشان را در جهت منافع فردی و گروهی سوق دهند. به این جوانان آینده دار می گویم در محیطی که به آن پا می گذارند، حرف و حدیث و شایعات زیاد خواهد بود و نباید تحت تاثیر آنها قرار بگیرند. امیدشان در وهله اول به خدای متعال باشد. امید مردم نیز در وهله بعدی به منتخبین شان است. عموم ملت رای داده اند تا اعضای منتخب مردانه پای کار و مشکلات شان ایستاده و برای رضایت الله و خلق وی گام بردارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن